paul madej
Aktiv medlem
Isotest Canon 1D Mk IV vs. Nikon D3s
Hittat på dpreview.
http://www.moss-foto.com/nctest/cniso.htm
//PM
Hittat på dpreview.
http://www.moss-foto.com/nctest/cniso.htm
//PM
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dpreview har lagt ut sin Nikon D3S in-depth review
Jo men Mikael, visserligen är jag själv Nikon frälst. Men det finns väl ingen som tror annat än att det ligger ekonomi bakom dessa uttalanden. Någonting annat än att Nikons marknadsföringsavdelning gått in och finansierat stora delar av detta plötsliga byte är i mina ögon fullständigt otroligt. Det finns duktiga fotografer, en som nyligen fått pris för sina fågelbilder, vilka använt sig av Canonkameror. Det finns väl ingen här som på allvar tror att någon proffs på eget bevåg och ekonomi byter ut hela sin proffsutrustning med allt vad detta innebär från ett märke till ett annat bara för att man vid 200 % crop möjligen kunnat utläsa något mer brus i en av kamerorna jämfört med en annan. Marknadsföring kan ibland te sig lite väl humoristisk;-)
JB
Jag brukar titta in på canon- och naturfotografen Ole Jörgen Lioddens hemsida Canon Field Reviews för att kolla in om det hänt nåt nytt ibland. Och visst har det...igår!
Nikon Field Reviews numer m.a.o....
Hej
Det här tror jag är orginal uttalandet. Han verkar inte ha fått en MarkIV i tid och kanske gratis? och blev lite besviken på Canon och frustrerad så att han tog kontakt med Nikon och blev kontrakterad där.
Han var inte så prioriterad som han önskade
""I have also had more problems than expected in getting a Canon 1D Mark IV camera for some serious field testing. For some reason I have not been given priority and the result has been only 3 days in the field with the camera.""
Nikonfield sidan var tydligen redan registrerad december 2009.
Han behövde en snabb kamera, Canon har bla MarkIII och MarkIV
"Four weeks ago I needed a fast camera for some action shots of the fast flying hawk owl"
Kommer från http://www.fredmiranda.com/forum/topic/882288
"""Where’s my Canon 1D Mark IV field review? Good question! There has been less activity on this field review site in 2010. This is due in part to hard work with my Svalbard book project, photo workshops and expeditions. I have also had more problems than expected in getting a Canon 1D Mark IV camera for some serious field testing. For some reason I have not been given priority ......."""
Mvh
Omar
Numera står det så här på Canon Field Reviews:"So what happens now? First of all, I will do no more Canon field reviews, and I will delete all Canon field reviews from this site. I will soon redirect this site to nikonfieldreviews.com where I will do both Nikon field tests and articles about photography (not only gear)." -- Ole Jörgen Liodden
"So what happens now?
First of all, I will do no more Canon field reviews and I will also soon make a link to a new site: nikonfieldreviews.com where I will do both Nikon field tests and articles about photography (not only gear)."