ANNONS
Annons

Nikon D3s

Produkter
(logga in för att koppla)
Efter att ha använt d3s och 5dmk2 med 24/1,4 på båda kamerorna så är mitt förstaval 5dmk2 pga den högre upplösningen och till de arbeten jag använder kameran till.
Att sedan storebror d3x är en bättre kamera än 5dmk2 och till de jobb jag gör är inte mycket att diskutera men det skiljer rejält i pris och med tanke på att utvecklingen inte står still så har jag bestämt att investera i kameror som inte kostar skjortan. Skilnaderna i bildkvalitet måste vara större än vad den är.
Jag kan konstatera att 5dmk2 inte är bäst på någonting men för pengarna ger den mycket bra resultat även i jämförelse med d3x

Senast ändrad:
Mikael, ta det inte som någon kritik utan jag är bara nyfiken. Vad är det för jobb som du gör där du tycker att du måste ha en sådan upplösning, jag menar när det i så fall finns "mellanformatare". Skulle vara intressant att veta eftersom du ratat D3:an. Nu menar jag inte att den ene råkar vara Nikon och den andra Canon, utan rente generellt.
Mvh
JB

jag ratar inte d3s jag kan delföstora betydligt mer från 5dm2 pga högre upplösning, jobb exv meterstora posters vad det gäller forskning

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar