Teodorian
Aktiv medlem
100%? Ganska exakt 30% skulle jag vilja påstå!
Problemet är, som du mycket väl vet, att det på Fotosidan inte går att publicera 100% utsnitt som 100% utsnitt utan nedskalning krävs till max 400 pixlar. I original är cropen jag gjort ca 870 pixlar i höjd. Skall ett utsnitt laddas upp utan nedskalning krävs således en inzoomning på över 200%.
Jag har valt att visa aktuella pixlar nedskalade. I strikt teknisk mening är då utsnittet inte längre 100%. Det är bara det att med din logik visas inga bilder på fotosidan som helbild då alla foton är nedskalade till max 1024 pixlar i bildbanken och max 400 pixlar i forumen. Jag tror inte att fotograferna här på fotosidan skulle gå med på att deras bilder inte visas i helbild bara för att de är nedskalade.
Du får givetvis fortsätta att sätta dig själv på piedestal som ständig ordförande i Sveriges Förenade Besserwisserars Sällskap med dina återkommande tillrättavisanden av det jag skriver i mina inlägg. Det gör dig emellertid bara pinsam och visar tydligt vilken liten människa du är med ett uppblåst behov av att hela tiden hävda dig på min (och andras?) bekostnad som överkompensation för din bristande självkänsla.
Ödmjukhet är alltid klädsamt och självrannsakan är hedervärt. Den som är utan synd kan kasta första stenen. Vem är det du kastar sten mot och med vilket syfte? Vad är det du vill uppnå? När blir du nöjd?
Senast ändrad: