Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon d300?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns säkert planer på en ersättare till D200, men jag tvivlar på att den kommer ut inom en snar framtid.

Nikon har förklarat (citerat i en annan tråd här, orkar inte leta rätt på den) att några nya modeller inte kommer att presenteras detta året. Dessutom tror jag inte att D200 kommer att bytas på ett bra tag. Det tog ju ett tag innan D100 uppgraderades... För övrigt ligger D200 redan nu ganska nära D2 serien, pushar man närmare med en eventuell D300 blir topsegmentet utslaget.

Jag tror mer på en D3-serie, eftersom D2-serien är den äldsta familjen i nikons produktsortiment som fortfarande säljs. Dessutom finns det förmodligen en del ny teknik som bara väntar på att få ett skal. Fast vad skulle det vara...?

//Anders

Nästan 3,5 år mellan D100 och D200! Jag äter upp min kamerarem om dom kommer ut med något annat än en sk "s"- modell (lätt uppgradering) av D200 tidigast under nästa år.

/K

Jag skulle inte bli förvånad om det kommer en "S" modell av D200 nästa vår med samma bildkvalitets förbättringar som D80 har.

kent.

Zoso skrev:
Jag skulle inte bli förvånad om det kommer en "S" modell av D200 nästa vår med samma bildkvalitets förbättringar som D80 har.

kent.

-Låter mycket troligt. Frågan är om man ska vänta på "s" moddellen eller om man ska köpa en d200 idag?

DeBeia skrev:
-Låter mycket troligt. Frågan är om man ska vänta på "s" moddellen eller om man ska köpa en d200 idag?

Svaret är givet. Vill du ha en kamera idag, så köper du en idag. Det kommer ALLTID att komma en bättre kamera längre fram.

/K

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar