Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D200 vs Canon eos 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

jenniesan

Ny medlem
vilken skulle ni köpa??
fotar djur natur och porträtt
men kommer oxå fota lite annat gissar jag men huvudsaken ska den användas till ovan

har gjort några jobb förut mest för att de e kul å tänkte nu då utveckla mig lite mera på de och fota åt andra oxå.

ber om ursäkt om just denna jämförelse redan varit uppe men jag sökte å hittade inget
 
Jag hade samma funderingar själv och jag valde D200. Varför? Det är en tillräckligt bra kamera för dom flesta och den kostar nästan hälften så mycket som en 5D. Sen känner jag att ff inte är 100% nödvändigt och kan även ställa till det lite vad det gäller kantoskärpa. Framförallt vid vidvinkelfotografering och det håller jag på med en hel del. Sen är D200 vädertätad och det känner jag kan vara lite viktigt då jag ska plåta med den under vattnet. Får man en liten läcka i uv-huset hoppas jag att den iallafall ska klara lite stänkvatten. Med lite tur.

MVH//Jan
 
Om jag skulle vilja komma åt småfåglar och ligga på avstånd från motivet hade jag valt D200.
Och det grundar jag på den lite mindre sensorn i Nikonkameran. Själv tycker jag om stor sökarbild så i mitt fall hade valet fallit på 5D som jag förmodar har en större sådan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.