matti
Aktiv medlem
svårthittaettalias skrev:
Är det förresten ngn som vet en bra fotoaffär i Halland? Kanske ngn kan rekommendera, eller det får man kanske inte via forum?
Klart man får Björns Foto & Video i Varberg är den enda Halländska butik jag varit i kontakt med personligen. Har bara gott att säga om dem. Bra priser och utmärkt kundomhändertagande
Om du har råd att lägga över 10.000kr skulle jag nästan vilja rekommendera att du satsar på D200:an på en gång. Den har ju dalat något i pris och är riktigt prisvärd i nuläget! Eftersom du gjort så mycket efterforskningar och vet vad som skiljer husen kommer du säkerligen bara gå att älta/ångra om du köper tex D80:an (genom sig själv känner man andra ;-)
Gå dock till en butik och känn på husen först!!! Kanske du tycker D200:an känns för "stabbig" och tung. Är inte 5 bps och väderskydd ett högt prio är då kanske D80:an (eller för den del D40x) ett bättre val. D200:an har i stort samma byggkvalitet och känsla som proffshusen i knappar och hopskruvning (metallhus). D80/D40 är mer plastiga men absolut inte rangliga för den skull.
"Bara mina 2 ören"
mvh / Matti
Senast ändrad: