PMD
Aktiv medlem
Det är väl dom enda som fungerar bra med f8? På min D700 så skall man ha ganska mycket tur för att AFen skall hitta rätt på en objektivkombination som har en största bländare på f8.
Det finns Canonkameror som har samma finess.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl dom enda som fungerar bra med f8? På min D700 så skall man ha ganska mycket tur för att AFen skall hitta rätt på en objektivkombination som har en största bländare på f8.
Det finns Canonkameror som har samma finess.
Tror ni det kommer ett nytt 24-70 snart, kanske f4 eller med VR?
Hur många sådana är intressanta till detta objektivt????
Det finns ju redan, 24-120/4 VR.Tror ni det kommer ett nytt 24-70 snart, kanske f4 eller med VR?
Alla, tror jag, eftersom Nikonobjektiv går att montera på Canon EOS-kameror. Däremot är det nog väldigt,väldigt få fotografer som är intresserade av den kombinationen.
Inte alls förstås, men som jag påpekade så är det förmodligen ett Infinitesimalt antal fotografer som är intresserade av en sådan kombination.
På längden skiljer det inte jättemycket, ca tre cm. Men som sagt, viktmässigt är det en hel del, ca 700 gram och det gör rätt mycket för många av oss. Ett stegs sämre ljusstyrka har naturligtvis stor betydelse men för mig och många andra spelar det mindre roll om man sitter på ljusstarka fasta alternativ.Jag klämde på objektivet på mässan i Köpenhamn igår. Jag har lånat ett 70-200 2.8 ett tag och detta nya är ungefär samma storlek men väldigt mycket lättare. Nu satt den på en D4 och det gör kanske att den upplevs som ännu lättare än den kommer göra på min d600 men den känns ändå så pass mycket lättare att den nog får följa med lite oftare än ett 2.8 hade fått.
Vill avsluta med att fråga om någon vet hur man översätter 0,274X i förstoringsgrad. Innebär det en skall på 1:3,3 eller tänker jag helt galet. Närgränsen skvallrar om ungefär den förstoringsgraden men man vet ju inte hur focus breathingen ser ut på just den här modellen.
Fullstora bilder tagna med gluggen finns här:
http://dc.watch.impress.co.jp/docs/review/lens_review/20121115_572922.html
Ser finfint ut imo