Ja självklart funkar det på snabbare tider också
, men exemplen brukar vara .Jag hr fått användbara bilder på en 15 del,osv.Vad jag menar är hur bra är objektivet, optiskt sett.Det är intressant för mig.Oavsett om man kan hålla objektivet still och ha möjligheten att använda längre tider. är det inte så kul om själva bildkvaliten i sig inte är tillräckligt bra. Det är därför jag skulle vilja se ett riktigt test. Men nu har jag sett det. cyberphoto har gjort ett test,där det framgår att det är bra ,men tydligen inte så skyhögt som det snackades om i början. Det har väl sina fördelar,på resor och dyligt ,men verkar inte vara någonting för finsnickeri, nu när jag läst om det ,på nätet. Själv har jag ett 24-120vr som jag tycker är ganska ok. Men visst är det fantastiskt att det stora omfånget går att baka in i en sådan liten plastförpackning, det samma gäller min Lumix fz5,med stabilisator,12 gångers zom och desutom väldigt skarp Jag tror att en bra fråga skulle vara, Skulle jag köpt det här objektivet utan stabilisator,är det i sig själv tillräckligt bra, för mina ändamål kommer jag att bli nöjd med det optiska resultatet
Mvh Bengt