Annons

nikon 1 eller nikon D3200

Produkter
(logga in för att koppla)

3340

Ny medlem
Hej. Jag ska köpa en ny kamera och behöver verkligen hjälp. Jag har under många år använt Hps långzoom. En hp photosmart 850. En underbar kamera som var med på många resor o till sist gav upp. Efter den köpte jag en Nikon coolpix p520. Den är en väldigt bra kamera med en underbar zoom. men nu har våra familjeförhållande ändrats och vi har fått en bäbis. Bäbisen rör sig väldigt mycket och en långzom är inte det rätta att fota bäbisen med. Så jag behöver en kamera som tar bilden direkt när jag trycker på knappen. De andra so jag har får man ju hålla i någon sekund. Då har bäbisen flyttat sig. Jag är inne på en Nikon D3200 och hade nästan bestämt mig när jag såg nikon 1 J3. Så jag undrar hur bra och snabba är Nikon 1.? Är det något att investera i? Tar den bilden direkt när jag trycker på knappen.? Känner att jag inte riktigt förstår mig på den nya sorten Nikon 1 Kameror. Är tacksam för svar.
 
Jag har en Nikon1 J3 och jag upplever den som långsammare än de systemkameror (Nikon D5100 och D7100) som jag har. Största fördelen med J3:an är att den är liten, men det också nästan den enda fördelen, äcen om den kan vara nog så avgörande ibland. Den är inte lika långsam som en mobilkamera, men fortfarande långsammare än en DSLR.
 
Den bästa kameran är den man har med sig.
Är storlek viktigt så är nikons 1-system vettigt.
Jag har lånat en tidig generation en gg på en show. Helt värdelöst. Avtryck hängde inte med. Af fick stora problem vid mörkare scen.
Hur de nyare är vet jag inte, förhoppningsvis bättre.
 
ANNONS