Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Newbie hjälp med 580ex

Produkter
(logga in för att koppla)
har samma kit och min zoom text blinkade från början, men bara för att den var i manuellt zoomläge, dvs inte på avkänning av kameran... tryckte bara på zoomknappen för att ta bort detta läge...

notera att den bara känner av brännvidd när den pekar rakt fram...
 
Den visar inget M så jag antar att den är på auto och zoom knappen verkar ha ungefär samma effekt som alla andra knappar... ingen alls... =(
 
Min 550EX blinkar på ett liknande sätt ibland och då hjälper det med att vinkla blixten lite uppåt från standardläget, precis tills man måste trycka in vinklingsknappen.
 
Fick du någon ordning på blixten?

Lurar på att köpa en sådan men har den problem (andra som haft liknande??) blir man ju tveksam.

Bengt
 
Bengt, jag är övertygad om att detta är en kanonblixt men antagligen fick jag måndagsexet =( vi får se vad canon rcc i mölndal har att säga när dom tittat på den.
 
Bengus skrev:
Fick du någon ordning på blixten?

Lurar på att köpa en sådan men har den problem (andra som haft liknande??) blir man ju tveksam.

Bengt

Jag köpte en för någon månad sedan, och den är riktigt bra. Låt bara bli att kolla batteriluckan innan du köper den (det är något av det sämsta jag sett i den prisklassen hittills). ;)

/AFE
 
Nästan en månad senare sitter jag här med blixten igen. Den fick skickas till Intervision i malmö istället och pga semestertider så tog det sin "lilla" tid. Nu fungerar den iaf och jag är lycklig. Lycklig och fundersam... Jag fick ett brev med blixten, ett brev som säger att detta var en goodwill reparation och att min kamera(???) inte täcks av canons världsgaranti. Nu skulle enligt brevet garantin vara förbrukad och om jag ha fler reparationer får jag vända mig till det landet där den köptes...

Va? Jag har ju lämnat in en blixt.. Inte en kamera. 580EX har jag bestämt för mig ingår i canons världsgaranti?

Jag ringde ju såklart till Intervision när jag läste det men jag fick inget svar då så jag får väl försöka senare.
 
Jadu, jag har ju sagt till dig att du inte ska köpa det där. Bara massa problem med skiten.

Vill du slippa framtida problem så vet du var du kan skrota den... ;o)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.