Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

New Delhi?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mette B

Aktiv medlem
Är det någon som har varit i New Delhi och som kan tipsa om vad man skall hitta på om man har mkt begränsad tid? Vill fotografera förstås men är där i tjänsten. Har kvällar och troligen en lördag och söndag på mig.

Var där i februari, åk till Old Delhi och promenera runt finns hur mycket som helst att fota där,

Bilagor

• indien_mars-2005 021c.jpg
    indien_mars-2005 021c.jpg
    43.9 KB · Visningar: 129
Vill du se något verkligt imponerande storslaget så besök parlamentsområdet med infart via India Gate, så du får rätt perspektiv.

Annars är ju det överväldigande och färgrika folkvimlet i Delhi det spännande. Fotografering av människor är dock tveksam (religiösa skäl, betalning, osv.).

Be hotellet eller dina kontakter hjälpa dig hyra en pålitlig chaufför som kan lotsa dig under en dag. Dyra hotell har dock dyra chaufförer, om jag förstod rätt.

http://www.tourisminindia.com/indiainfo/cityguide/delhi/index.htm är troligen den officiella turistinformationswebbplatsen, men det är alltid svårt veta tycker jag.

Dehli är hysteriskt, på alla sätt och vis. Old Dehli är folkrikt, trång och energiskt. New Dehli är, som Bengt säger, imponerande med India Gate och stora avenyer.

Tänk på att det är väldigt smogigt ibland....luften är hemsk vissa dagar.

Bilagor

• dehli.jpg
    dehli.jpg
    23.3 KB · Visningar: 106
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar