Annons

Neat Image

Produkter
(logga in för att koppla)

asser

Medlem
Vad behöver man tänka på när man brusreducerar i Neat Image? Finns det nån "generellt" bra förinställt läge man kan använda för sportbilder i programmet, eller är det olika för varje bild i princip? Vilka inställningar brukar ni ändra på när ni brusreducerar vid högt ISO? (1600+)

Tips för mig som är ny användare mottages gärna!
 
Den bilden är bortom all räddning, kanske mest beroende på motivet, skämt åsido en rolig bild. Du får helt enkelt pröva dig fram och lite beroende på vad bilden ska användas till.
 
IgoHugo skrev:
Den bilden är bortom all räddning, kanske mest beroende på motivet, skämt åsido en rolig bild. Du får helt enkelt pröva dig fram och lite beroende på vad bilden ska användas till.
Exempelbilden är ingen jag skall använda. Den är tagen enbart för att testa resultat med olika ISO, vitbalans och slutartid.

Hade gärna sett ett svar på vilka inställningar i Neat Image du brukar ändra på :)
 
Jag skulle vilja så ett slag för Noise Ninja som du kan hitta här http://www.picturecode.com/
Ett jäkligt bra plug-in till PS (alt standalone) som är värt varenda $79.95. :)

Inget fel på Neat Image men själv så använder jag det mest till när man vill ha dom där sockersöta porträttbilderna. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.