ANNONS
Annons

Naturfoto i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat

Aktiv medlem
Hej!

Funderar på att ge mig ut på naturfoto helgen vecka 48, dvs 2, 3 eller 4 december. Det vore kul om fler ville vara med. Dag och tid kan vi kanske vänta med tills senare. Föreslå gärna platser.

mvh

Johnnie

Lyfter upp den här tråden och föreslår Amundön. Har fotat där en gång tidigare men tycker att det är värt ett återbesök. Någon intresserad?

//J

svårt att säga vad jag gör då, men om inget speciellt händer kan jag hänga med :)

bara det kommer fler!

Hej!
Det vore roligt om vi kan vara 1-2 bilar och ha en heldagsutflykt med tidig start (06.00) till t.ex. Tjurpannan eller Ramsviklandet (Naturreservat i Bohuslän), eller något liknande.
Så att vi är uppe till soluppgången :)
Jag tänker mig ett mindre fotoäventyr en heldag med foto, korvgrillning, fika....
En spontan ide och det kunde väl vara trevligt!

Hälsningar Michael Jönsson :)

Utmärkt idé! Jag kan stå för fikabröd och kaffe/Te. Tyvärr har jag varken bil eller körkort men jag lägger gärna bensinpengar. Tidigt låter också bra. Ska kolla upp Tjurpannan och Ramvikslandet, har aldrig hört talas om de platserna. Riktigt roligt det här!

//Johnnie

jag har både bil och körkort, men somsagt lite osäkert vart jag håller hus såhär tidigt, men om jag kan så har jag en folkabuss med rum för totalt 8 (inkl fotoutrustning)

Jag förstår att det kan vara svårt att planera så långt i förväg. Vore kul att om vi blev ett gäng hur som helst. Folkabuss vore suveränt.

//J

Å va synd att man flyttat till norrland...

Ramsvikslandet är otroligt vackert vid den här tiden, likaså är Valöns naturreservat, på norra sidan av bottnafjorden (åk riksvägen förbi Svenneby gamla kyrka, sedan vänster). Jag tycker de har vackrare natur än Tjurpannan (men den är inte heller ett dåligt val)

Gillar man den här kala och karga miljön men inte kan ta sig ända upp till mellersta och norra Bohuslän så är även Galterö i södra skärgården kargt och vackert (ca 40 minuters vandring från Brännö, halvdåligt skyltat), och likaså Rörö i norra skärgården (men då måste man ta två båtar).

Attans, och jag har inte tid att åka ned den nämnda helgen, men ni postar väl på fotosidan om ni får mersmak och drar ut igen?

Ha det bra på fototuren!

Jag har funderat lite och jag tror till 99% säkerhet att jag kan vecka 48, fredag lördag eller söndag.

7 personer rymmer busser förutom mig. beroende på hur mycket packning folk har så tror jag har att det inte skall vara några som hellst problem.

Hej Mattias!
"Fotoutflykt till Bohuslän" på http://www.fotografiska.org/bohuslan_artikel.php var väldigt trevlig att kika in på. Jag var själv i trakterna i våras och hoppas nu en gemensam resa kan blir av genom tråden på FS. Det hade ju varit trevligt om vi också kunde sova över, så vi får det tidiga morgonljuset.
Hoppas du kan följa med nu eller vid annat tillfälle.

Vi som är intresserade kan väl träffas så styr vi upp hur denna gemensamma resa skall gå till med resmål, transport, ev. boende mat osv...
Väck nu tråden ordentligt så blir detta riktigt trevligt med mycket fin fotografering och roliga minnen!

om jag kan räkna, (vilket jag troligen inte kan med tanke på migränen jag har för tillfället) så är vi runt 5 personer nu,
förslag till rutter och liknande är och väldigt trevligt att få, framförallt då jag själv faktiskt aldrig vart i områderna som ni beskrivit här fasten jag bott strax söder om göteborg i 20år ;)

Ett annat förslag är Rörö. Det ligger söder om Öckerö. Jag var där i januari i fjol och jag gillade ön riktigt bra.

Hej Per!
Jag var på Rörö igår och det är fantastiskt vackert, men det känns mer som en "miniutflykt" ;))
Ska vi inte ivääääg upp till Bohuslän där många fantastiska naturreservat finns....

emji skrev:
Hej Per!
Jag var på Rörö igår och det är fantastiskt vackert, men det känns mer som en "miniutflykt" ;))
Ska vi inte ivääääg upp till Bohuslän där många fantastiska naturreservat finns....

Jag bor själv i Herrljunga så att ta sig ut till Rörö tar ett par timmar för mig. Vi har nog bara lite olika referensramar tror jag. Men Bohuslän låter bra. Har aldrig varit där och fotograferat så det skulle vara spännande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar