Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Naturfoto i Göteborg
- Trådstartare avslutat
- Start datum
emji
Aktiv medlem
Hej!
Det vore roligt om vi kan vara 1-2 bilar och ha en heldagsutflykt med tidig start (06.00) till t.ex. Tjurpannan eller Ramsviklandet (Naturreservat i Bohuslän), eller något liknande.
Så att vi är uppe till soluppgången
Jag tänker mig ett mindre fotoäventyr en heldag med foto, korvgrillning, fika....
En spontan ide och det kunde väl vara trevligt!
Hälsningar Michael Jönsson
Det vore roligt om vi kan vara 1-2 bilar och ha en heldagsutflykt med tidig start (06.00) till t.ex. Tjurpannan eller Ramsviklandet (Naturreservat i Bohuslän), eller något liknande.
Så att vi är uppe till soluppgången
Jag tänker mig ett mindre fotoäventyr en heldag med foto, korvgrillning, fika....
En spontan ide och det kunde väl vara trevligt!
Diomedea
Aktiv medlem
Å va synd att man flyttat till norrland...
Ramsvikslandet är otroligt vackert vid den här tiden, likaså är Valöns naturreservat, på norra sidan av bottnafjorden (åk riksvägen förbi Svenneby gamla kyrka, sedan vänster). Jag tycker de har vackrare natur än Tjurpannan (men den är inte heller ett dåligt val)
Gillar man den här kala och karga miljön men inte kan ta sig ända upp till mellersta och norra Bohuslän så är även Galterö i södra skärgården kargt och vackert (ca 40 minuters vandring från Brännö, halvdåligt skyltat), och likaså Rörö i norra skärgården (men då måste man ta två båtar).
Attans, och jag har inte tid att åka ned den nämnda helgen, men ni postar väl på fotosidan om ni får mersmak och drar ut igen?
Ha det bra på fototuren!
Ramsvikslandet är otroligt vackert vid den här tiden, likaså är Valöns naturreservat, på norra sidan av bottnafjorden (åk riksvägen förbi Svenneby gamla kyrka, sedan vänster). Jag tycker de har vackrare natur än Tjurpannan (men den är inte heller ett dåligt val)
Gillar man den här kala och karga miljön men inte kan ta sig ända upp till mellersta och norra Bohuslän så är även Galterö i södra skärgården kargt och vackert (ca 40 minuters vandring från Brännö, halvdåligt skyltat), och likaså Rörö i norra skärgården (men då måste man ta två båtar).
Attans, och jag har inte tid att åka ned den nämnda helgen, men ni postar väl på fotosidan om ni får mersmak och drar ut igen?
Ha det bra på fototuren!
Mattias Lundkvist
Aktiv medlem
Hej!
Hade varit kul att hänga med er, men jag har tyvärr inte möjlighet till det.
Däremot får ni en aptitretare på fotomotiv runt Ramsvikslandet i det här resereportaget från i höstas: http://www.fotografiska.org/bohuslan_artikel.php
mvh Mattias
PS Resultatet av utflykten har vi sparat till decembermötet DS
Hade varit kul att hänga med er, men jag har tyvärr inte möjlighet till det.
Däremot får ni en aptitretare på fotomotiv runt Ramsvikslandet i det här resereportaget från i höstas: http://www.fotografiska.org/bohuslan_artikel.php
mvh Mattias
PS Resultatet av utflykten har vi sparat till decembermötet DS
emji
Aktiv medlem
Hej Mattias!
"Fotoutflykt till Bohuslän" på http://www.fotografiska.org/bohuslan_artikel.php var väldigt trevlig att kika in på. Jag var själv i trakterna i våras och hoppas nu en gemensam resa kan blir av genom tråden på FS. Det hade ju varit trevligt om vi också kunde sova över, så vi får det tidiga morgonljuset.
Hoppas du kan följa med nu eller vid annat tillfälle.
"Fotoutflykt till Bohuslän" på http://www.fotografiska.org/bohuslan_artikel.php var väldigt trevlig att kika in på. Jag var själv i trakterna i våras och hoppas nu en gemensam resa kan blir av genom tråden på FS. Det hade ju varit trevligt om vi också kunde sova över, så vi får det tidiga morgonljuset.
Hoppas du kan följa med nu eller vid annat tillfälle.
Damme
Aktiv medlem
om jag kan räkna, (vilket jag troligen inte kan med tanke på migränen jag har för tillfället) så är vi runt 5 personer nu,
förslag till rutter och liknande är och väldigt trevligt att få, framförallt då jag själv faktiskt aldrig vart i områderna som ni beskrivit här fasten jag bott strax söder om göteborg i 20år
förslag till rutter och liknande är och väldigt trevligt att få, framförallt då jag själv faktiskt aldrig vart i områderna som ni beskrivit här fasten jag bott strax söder om göteborg i 20år
Xi_
Aktiv medlem
emji skrev:
Hej Per!
Jag var på Rörö igår och det är fantastiskt vackert, men det känns mer som en "miniutflykt" )
Ska vi inte ivääääg upp till Bohuslän där många fantastiska naturreservat finns....
Jag bor själv i Herrljunga så att ta sig ut till Rörö tar ett par timmar för mig. Vi har nog bara lite olika referensramar tror jag. Men Bohuslän låter bra. Har aldrig varit där och fotograferat så det skulle vara spännande.