mannbro
Aktiv medlem
Du kanske inte hade haft problem, inte jag heller. Men om andra har det? Vem ska sätta ribban?
Det är väl, vad jag kan se, inte många (om någon) i tråden som tyckt att ribban, i form av det formella beslutet, ska läggas av någon annan än den som äger lokalen (i det här fallet skolan).
Men det innebär ju inte att man måste tycka att ribban lagts rätt och lägga sig platt för beslutet.
Även i de fall man inte har den egentliga rätten att fatta beslut, så har man ju både rätt till en åsikt och möjlighet (och i vissa fall kanske, i alla fall mot sig själv, någon form av skyldighet) att såväl försöka påverka beslutet som att skapa en debatt kring det.
Det är många fördomar som, tack vare TS bild, har kommit upp till ytan i den här tråden. Både vad gäller bröst, bondage, sexualitet, transpersoner och invandrare. Det är uppenbarligen en bild som (i alla fall i aktuellt kontext) berör och väcker såväl tankar som känslor, så det torde i alla fall kunna konstateras att bilden fyller en funktion, och kanske t.o.m. bör anses vara viktig.
Provokation eller inte, så kan i alla fall inte jag se det som en tom provokation för provokationens skull. Snarare är den en utmaning (som förvisso kan vara provocerande) av både våra egna tabun som våra föreställningar och fördomar om andra gruppers eventuella tabun.