maluvtd
Medlem
Va bra
0123456789
Glömde nämna att jag inte har uppgraderat till Sierra. Det skall vara lite problem att köra Lightroom 4 på nyare OSX.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Va bra
0123456789
Mac OS X kan läsa (och faktiskt skriva om man aktiverar det) filer på en NTFS-volym, så det är kanske mest praktiskt att använda en sådan. Omformatering till HFS+ (eller APFS) efter dataöverföringen är nog ändå en bra idé.Skall tillägga att för att föra över övriga filer genom extern hårddisk så formatterar du en extern hårddisk som FAT32 som kan läsas av både PC och Mac. Detta format är dock tydligen mindre stabilt så då du är klar med överföringen och vill ha hårddisken som extern lagring till din Mac formatterar du den i Mac:en till Mac OS format.
Det är för att göra sådana sökningar som jag funderar på att lagra alla mina bilder i Google Photos. Då går det dessutom att söka på motivtyp.Nu är detta väldigt OT, men hur gör du då om du vill hitta alla bilder som en viss person är med på? Eller bilder som är tagna på en viss plats, eller vid en viss tid på dygnet?
Mac OS X kan läsa (och faktiskt skriva om man aktiverar det) filer på en NTFS-volym, så det är kanske mest praktiskt att använda en sådan. Omformatering till HFS+ (eller APFS) efter dataöverföringen är nog ändå en bra idé.
De sista procenten CPU-hastighet som kostar rätt mycket spelar oftast väldigt liten roll för prestanda, så jag föreslår en mellanmjölk-CPU.
Mängden minne är mer avgörande för prestanda i de allra flesta fall. Köp en dator med mycket RAM, eller sätt i mer RAM i efterhand om det går.
Omformatering till HFS+ (eller APFS) efter dataöverföringen är nog ändå en bra idé.