Annons

Någon som har fått sin efterlängtade 1D mkII

Produkter
(logga in för att koppla)
Jeppe skrev:
1900 :- ??? Inte en chans... låter skumt.. jaja..whatever..

Jag tror VISA kan ta ganska bra betalt av butiker
som inte är anslutna med kortterminal, Campion har inte ens en webbsida.

Hur som helst, utan Campion så hade jag nu inte suttit här med en ny 1D2, utan fått fortsätta stå med mössan i hand och vänta på leverans av Svenska Canon.

/Jonas
 
Faktum är att många kreditkortsföretag tar ut rätt saftiga avgifter, amex/dinners tar ut 4%... Fast det är bara om uttaget ses som ett kontantuttag...

Vilket det inte borde göra på en fotoaffär, men men det kan vara så...


Så skruvat arbetsskadad.... :)
 
Fick min den 28 maj.

Hämtade ut den igår (läs fredag em.) Har hunnit att inviga den på en division 4 fotbollsmatch för Skånska Dagbladets räkning. Eftersom tiden blev knapp att sätta sig in i denna nya kamera så hade jag D60 med som säkerhet.

Kan redan ändå säga att den verkar till att motsvara mina förväntningar trots mitt handikapp när det gäller handhavandet pga. tidsbristen.

Det jag märkte och imponera allra mest är nog snabbheten. Ingen tvekan vad det gäller t.ex fokuseringen. Var intressant att jämföra med D60 minst sagt. Yttre förhållanden var inte de bästa med helmulet och matchen började 19.00 så ljusförhållanden var ganska miserabla. Det snackade D60 om för mig vid ett flertaligt tillfällen men M2 sa inte ett knyst (;

Provade lite olika ISO-lägen och då bl.a. 1600-läget och där impar den också på den ringa brusmängden. Nåväl, skall väl göra en lite djupare analys längre fram och avslutar med att önska er som väntar på denna kamera att den blir så kort som möjligt för mitt första intryck är WOW!!!

//Ronney
 
I sverige tar bavkerna ca 0,5-1% i avgift sedan kommer inlösenföretagens avgifter på ca 1-4% av beloppet.
Ligger man då p småmarginaler så förstår jag dem att de lägger på ca 3-4% så att de tjänar lite i alla fall :)
 
Kaos på lagret

Ännu en gång gick man till Kameradoktorn för att hämta ut sin kameran.... Njet. Kamerorna som bombis skulle komma senast den 28:e och som sedan bombis skickades den 28:e ligger nu någonstans på Canons lager i Göteborg.

"Vi har fått in så mycket prylar att det är kaos på lagret" heter det.... Ingen kan svara på när kamerorna ska skickas.... Kan man ens lita på att de kommer?

Stor suck från en missnöjd kund som skulle behövs lite vänlig kundvård...
 
Face it Magnus... Det blir ingen Mk II till dig...Du kommer i mellan, Canon skickar till fel butik och alla andra får en före dig..

;)
 
Jag lider med er....

Nu efter en veckas fotande medn min mark II.
Så kan jag bara säga att den har växt för varje dag.

Det ända som är RIKTIGT dåligt är vertikalgreppet.

Så jag tycker absolut att den va värd 4 månaders längtansfull väntan....

Det fotografering med 85mm 1,2 och mark II är helt otroligt. Befinligt ljus är en helt ny väld för mig nu.

/S
 
Re: Jag lider med er....

DaSilva skrev:
Nu efter en veckas fotande medn min mark II.
Så kan jag bara säga att den har växt för varje dag.

Det ända som är RIKTIGT dåligt är vertikalgreppet.

Så jag tycker absolut att den va värd 4 månaders längtansfull väntan....

Det fotografering med 85mm 1,2 och mark II är helt otroligt. Befinligt ljus är en helt ny väld för mig nu.

/S

Var köpte du din?
 
köpte min på ProCenter i sthlm

Otroligt bra service och bemötande,
de stog ut med mina envisa frågor.

/S
 
Re: köpte min på ProCenter i sthlm

DaSilva skrev:
Otroligt bra service och bemötande,
de stog ut med mina envisa frågor.

/S

ProCenter är bra. Brukar handla där mycket, men mest förbrukningsmaterial.

Men Kameradoktorn i Stockholm har inte fått... snyft...

När beställde du?
 
At last.....

Så där ja.....
Har precis packat upp och laddat batteri.
Första intrycket mycket positivt.

Jerry
 
froderberg skrev:
Uj vad jag känner mig knäckt... och arg (på Canon).

Förstår dig Magnus......
Måste säga att jag gett upp med Canon Sverige.
Efter helt innehållslösa leveransbesked både på 500 IS och Mark2:an konstaterar jag att man inte
ligger bra till i fördelningen av utrustning globalt sett. Anledningen ter sig betydelselös för min del. Jag handlar utomlands.
Den service jag fått på B&H angående 500:at och en liten belgisk kamerabutik när det gäller Mark2:an har varit exemplarisk.
Jag tänker fota denna sommaren när möjligheterna till inkomst är som bäst.

Hoppas det löser sig för Dig omgående....

Mvh

Jerry
 
Det sägs att höjdavtrycket är överkänsligt,

***

Ringde Canon idag. Kameran borde komma idag. Men jag vågar inte hoppas för mycket.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.