Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som har fått sin efterlängtade 1D mkII

Produkter
(logga in för att koppla)

Smirre

Aktiv medlem
Jag undrar om någon ännu har hunnit få sin efterlängtade 1D mkII:a ännu. Kameran har ju börjat levereras ute i vida världen och den borde väl dyka upp här i sverige också.
 
Vet om nogon i norge som har kjøpt den i Gøteborg, den har nok kommet til sverige ja...
Er det noen som vet om tester av dette kamera?
 
De börjar levereras ut från butik imorgon och på tisdag. Jag skulle inte tro att någon i Norge köpt en MKII i Göteborg, såvida de inte haft en 1D-order inneliggande före presentationen på PMA i slutet på januari eller om de tillhört någon av Canons prioriterade fotografer (t ex de som är EM- och OS-ackrediterade).

/G
 
Jag går inte längre än en meter från mobilen. Hoppas att de ringer snart från Kameradoktorn. Är nummer 8 på deras lista. Kameradoktorn brukar få bättre tilldelning än de flesta andra butiker.

Men risken är stor att jag får vänta till maj... :(
 
Förlåt då! :)

Jag lider med dig faktiskt, men den är väl värd väntan. Själv har jag varit utan (D-SLR)kamera sen sista januari, tala om att klättra på väggarna!
 
Jag tror ju inte heller att jag får någon förrän i maj. Har ju inget CPS pass så det är alltid några som går före i kön :(

Nåja den som väntar på nåt gott......
 
Magnus, batteriet i min var stendött så det var bara att ladda.

På 4 GB får man in förresten in 1287 JPG, 371 RAW eller 287 RAW + L. Ska väl räcka! :)
 
froderberg skrev:
Jag går inte längre än en meter från mobilen. Hoppas att de ringer snart från Kameradoktorn. Är nummer 8 på deras lista. Kameradoktorn brukar få bättre tilldelning än de flesta andra butiker.

Men risken är stor att jag får vänta till maj... :(
Det är bara 4 dagar kvar till maj då! :)
 
gerhardp skrev:
Magnus, skall vi tolka det här som att du är på väg för att hämta din?

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=8558425

/G

Nja. kameradoktorn kan inte ge riktiga besked. Men så långt ifrån kan jag inte vara. Jag är nummer 8. De har levererat 9 kameror till x OS/EM-fotografer, Jag gissar att jag står främst i ledet nu när de fått sina. Kameradoktorn och Canon säger att sändning nummer två inte ska vara långt borta.

Jag har i alla fall beställt ett NP-E3-batteri så att jag ska kunna plåta med kameran direkt, när de nu ringer.
 
Ralph L skrev:
Förlåt då! :)

Jag lider med dig faktiskt, men den är väl värd väntan. Själv har jag varit utan (D-SLR)kamera sen sista januari, tala om att klättra på väggarna!

Hade behövt en mark II när jag plåtade Ericssons presskonferens i fredags. hade behövt med ISO än vad D60 ger....

Hoppas att du har kul med din nya kamera. Ge oss en rapport så fort du kan!
 
froderberg skrev:
Kameradoktorn och Canon säger att sändning nummer två inte ska vara långt borta.

Det är tydligen ganska prick en vecka mellan sändning ett och två så i slutet av veckan eller i början av nästa så borde det hända grejor. :)
 
froderberg skrev:
Hade behövt en mark II när jag plåtade Ericssons presskonferens i fredags. hade behövt med ISO än vad D60 ger...

Jag tycker inte det passerar ett enda jobb utan att jag tycker mig ha behövt MII. Nyss hemkommen från en plåtning av balett - live - i scenbelysning. Hur gör man det utan en MarkII..? Hur gjorde man förr. Minns inte???

:)

/G
 
gerhardp skrev:
Jag tycker inte det passerar ett enda jobb utan att jag tycker mig ha behövt MII. Nyss hemkommen från en plåtning av balett - live - i scenbelysning. Hur gör man det utan en MarkII..? Hur gjorde man förr. Minns inte???

:)

/G

:)

Med Eos 1V lider jag inte. Men nu tvingas man ju köra digitalt och att göra jobb med 300D och D60 gör bara så ont och är så grymt irriterande.

Vissa jobb kör jag fortfarande med mina 1V. Det är främst tidningsporträtt eller action i dåligt ljus då jag behöver proffsiga och snabba hus, hög känslighet och hög kvalitet. Men med mark II är det dags att ställa de både stenåldershusen på hyllan...

D60:n får reportrarna ha, den vill jag inte se mer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.