Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som handlat från england?

Produkter
(logga in för att koppla)
ungkarl skrev:
du får ta in i beräkningarna att fraktkostanden minskar ju mer saker du beställer vid samma tillfälle, robertwhites fraktkostand är rätt saftig 30£ + 17.5%..

sen är frågan om de hundralapparna du tjänar är värt att tjäna att handla av nån du inte läst så mkt om. svaret är nog ja oftare än vad man tror men samtidigt vill man känna att man gör en bra affär och allt det.

RW har backorder på d300 just nu så ja väntar frustrerat.. :)

Ah jo det är klart. Men är frakten så mycket oavsett hur mycket man beställer? Dvs kostar de lika mycket att frakta tre kamerahus som ett?

Hehe, så är de ju. Och de var de jag ville ha hjälp med att välja ^^

Attans.. Dom har inte sagt ungefär när den ska komma in?
 
förra veckan måndagen var det en vecka på huset och tre på gluggen.

och läser man i trådar här på FS så kan man läsa att de i tisdags sa att de hade haft hårt tryck på d300 och skulle få in i början av denna,

sen har dom sagt att det verkar som deras back order skulle komma nu i veckan så vi får se.

så hoppas hoppas ;>
 
Ah okej, de dröjer inte flera månader iaf vekrar de som :)

Va är de för objektiv du ska köpa?
 
ungkarl skrev:
nikon 24-70/2.8 ifrån dom och så får jag mitt nikon 12-24/4 snart.

behöver ja säga att jag är sjukt peppad.

Haha nae tror jag förstår känslan ;) Själv blire D300, 85 1.8, Tokina 11-16 2.8 och Nikons 70-300 för att köra lite telezoom. Har nästan inget behov av 100-300 men kan ju vara kul att leka lite med liksom. Sen blire massa annat smått och gott som blixt och grejer!

Du lär ju inte sova gott dom nätter när paketet är på väg till Sthlm! :D
 
Vilka alla tillägsavgifter tillkommer till priserna från dessa butiker? Är det både engelsk och svensk skatt plus moms, tull och sånt man ska betla eller?

(kan hända detta redan tagits upp i tråden, han ej läsa hela. Om så är fallet ber jag om ursäkt)
 
När man handlar från butiker utanför EU (t ex USA) tillkommer svensk moms (25 procent) och tull (olika procentsatser, omkring 8 procent för t ex objektiv).

Det gör det dock inte om man handlar från butiker inom EU, t ex Storbritannien eller Tyskland. Eller Sverige.
 
Ok, men en frågan kvarstår, måste jag betala lokala skatter eller svenska skatter? Eller är det bara frakt när man köper inom EU? Och hur är det med strömutagen när man köper från england? Kan man köpa adapter här i sverige?
 
I normalfallet betalar du lokala skatter (plus frakt förstås). Det finns speciallfall då du betalar svensk moms istället för lokala skatter, men det behöver man normalt inte bry sig om.

Det finns konverteringspluggar att köpa Sverige för brittiska elkontakter.
 
Det kan finnas en hake att beställa från england, en del affär skickar varorna direkt från Hong Kong och då är det tull och moms som tillkommer.

Vad man måste göra är att kolla om leveransen kommer att leverares från England eller inte.
 
Eeros skrev:
Och hur är det med strömutagen när man köper från england? Kan man köpa adapter här i sverige?
Det mesta levereras med en vanlig apparatsladd. Har du tur finns det både "svensk" och brittisk modell i paketet. Annars kan du köpa en sladd för några tior. Adapter är sällan aktuellt (i motsats till om man handlar från USA).
 
Tänkte fråga er som har handlat från Robert white om ni fick något tracking nr och när? Gjorde en beställning kl 11 igår tisdag och idag kl 11 så står det "The order has been dispatched", men nu kl 2120 så har jag ännu inte fått något tracking nr lite jobbigt tycker jag.
 
Hej!
Det var likadant för mig, fick aldrig ngt tracking-nr. Beställde på tisdag och 48h senare kom mina grejer. Funkade helt perfekt......
 
Kl 11 idag kom ups och knackade på dörren nästan på pricken 48 timmar efter jag gjort beställningen hos robert white, så nu har min efterlänktade d300 kommit, så ska man ge ett betyg till robert white så blir det en 9 tian hade dom fått om man fått ett tracking nr. Fan va jag e nöjd nu helgen e räddad.
 
Grattis, och ha en kul helg med mycket fotande! Robert White behöver man f.ö. inte känna sig orolig för att handla ifrån - svårt att hitta någon mera seriös på nätet!
 
Kan meddela att ordernumret som står på Robert White´s sida går att söka på på UPS hemsida som referensnummer om man fyller i land och postnummer. Min D300 är just nu i Köln... Kan knappt bärga mig, därav av testade jag att söka på den lilla info jag hade och fick napp :)
 
Hej. Har lite saker som är oklara.
Är alla priser på WHE inklusive moms, samt på Robert White är det exklusive?
Blir det priset som står på respektive sidor?
Ex så är jag sugen på en D300 med 18-200 obj. blir det då den enkla matten 1399+40(frakt)=1438 pund. Alltså inga mer kostnader?

Mvh Emil
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.