Äntligen hemma
Till slut som kom då paketet som varit på väg i 10 dagar. Kan synas ganska okej om man vet om det. Men när tarmen suger, så vill man få fingrarna i kartongen så fort som möjligt.
Warehouseexpress skickar alltså med nåt som kallas ParcelForce i england. Båt till danmark där GLS tar över. Sedan till GLS-import i sverige som i sin tur lämnar över till Schenker. Som i sin tur packar som privatpaket.
Alltså ringde jag i måndags till Schenker och fick ett kollinummer. Eftersom det var privatpaket som lämnas ut av paketombud (i mitt fall en pizzeria) så kan man inte sno åt sig paketet på terminal utan måste snällt vänta på ett brev som talar om att "Du har ett paket att hämta". Jag försökte få tag i paketet hos pizzerian direkt i måndags, men tji, det gick inte, för Schenkers utlämningsställen har en annan identifikation än kollits id. Ett id som övrigt ändrats 4 ggr under transporten. Borta på jobb tisdag/onsdag. Kunde till slut hämta ut grejorna på torsdagen. PUH.
Slutsats:
Handla av Robertwhite, lite dyrare, UPS över natten (oftast).
Handla av Warehouseexpress om du behöver nåt som Robertwhite inte har. Båda har fungerat u.a. Irritaionen har berott mer på min frustration än på leverantören.
I morgon ska vi testa Tamron med både D300 och D3.
Ska bli jäkligt kul!