Har också beställt en kamera från Robert White, men det har inte gått så smidigt som många skriver här.
Först var jag tvungen att ringa Robert White efter köpet hade godkänds och läsa upp mitt kortnummer, inklusive kontrollnumret (en extra kontroll). Att läsa upp kortnumret över telefon kändes inte helt ok (bättre än mail dock). Detta var det enda de godkände p g a ökat bedrägeri. Detta verkar gälla kreditkort. En arbetskamrat använde ett kort där pengarna drogs direkt på hans konto och slapp kontrollen av kortet. Tror också att vid lägre summor görs ingen kontroll av kreditkort.
Det andra var när de skulle skicka kameran, blev de misstänksamma när det gällde leveransadress. Adressen var till mitt arbete, då det är där jag är om dagarna (paket levereras med UPS som kommer någon gång under dagen). Fick än en gång meddela Robet White att det var arbetsplatsens adress. Tyvärr använde jag mail i min kontakt med Robert White och de tycks bara kontrollera boxen på eftermiddagen när det är försent att skicka paket.
Min erfarenheter är:
1) Använd kort där pengarna dras direkt från kontot vid lite dyrare inköp för att slippa extra kontrollen via telefon.
2) Vid annan leveransadress än hemadressen. Se till att det tydligt framgår vad det är för adress. Kommer inte ihåg om man kunde lämna kommentarer när man fyller i uppgifter vid köp. Kan man det kommentera isåfall leveransadressen.
3) Vill du kommunicera med Robert White, RING om du har lite bråttom. De svarar på mail, men för mig och min arbetskamrat först på eftermiddagen. Ibland ett dygn senare, åtminstone om man svarar på eftermiddagen.
Kan tänka mig att köpa från Robert White igen, men nu är jag lite klokare och skulle gjort saker lite annorlunda.
/Gunnar