Annons

Någon som handlat från england?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det har alltid stått "Dispatched" innan jag fått något från dem.

oki. Vette 17 va de håller på med isf. Säger en sak till mig när de vet vem jag är och nått annat när de INTE vet vem jag är. Hoppas de iaf skickar imorgon.

Text från dem:

Thank you for your enquiry

Unfortunately our website does not show the levels of stock

We have stock of the 24 -70/2.8 lens in stock and ONE only of the 14 -24./2.8 in stock

We expect more stock soon

Regards
Ken
 
Det har alltid stått "Dispatched" innan jag fått något från dem.

När det gäller RW så får man fråga om "tracking nr" antingen via mail eller som när jag beställde via tele. Det var inga problem med nummer men som sagt man måste fråga själv om det!
När jag beställde mina grejor (d3 + 24-70)hade jag dom på knappt 24 timmar hemma vid min dörr!!
MYCKET IMPONERANDE!!!!!
 
Måste nog säga att jag skulle beställt via WHE istället. Då hade jag haft mitt 24-70 idag. Beställde via RW bara för att jag trodde det skulle gå fort enligt utsaga från er här på forumet. Robert white har slutat svara på mejl nu. Står att de fått mina pengar men inget mer...
 
Har också beställt en kamera från Robert White, men det har inte gått så smidigt som många skriver här.

Först var jag tvungen att ringa Robert White efter köpet hade godkänds och läsa upp mitt kortnummer, inklusive kontrollnumret (en extra kontroll). Att läsa upp kortnumret över telefon kändes inte helt ok (bättre än mail dock). Detta var det enda de godkände p g a ökat bedrägeri. Detta verkar gälla kreditkort. En arbetskamrat använde ett kort där pengarna drogs direkt på hans konto och slapp kontrollen av kortet. Tror också att vid lägre summor görs ingen kontroll av kreditkort.

Det andra var när de skulle skicka kameran, blev de misstänksamma när det gällde leveransadress. Adressen var till mitt arbete, då det är där jag är om dagarna (paket levereras med UPS som kommer någon gång under dagen). Fick än en gång meddela Robet White att det var arbetsplatsens adress. Tyvärr använde jag mail i min kontakt med Robert White och de tycks bara kontrollera boxen på eftermiddagen när det är försent att skicka paket.

Min erfarenheter är:

1) Använd kort där pengarna dras direkt från kontot vid lite dyrare inköp för att slippa extra kontrollen via telefon.

2) Vid annan leveransadress än hemadressen. Se till att det tydligt framgår vad det är för adress. Kommer inte ihåg om man kunde lämna kommentarer när man fyller i uppgifter vid köp. Kan man det kommentera isåfall leveransadressen.

3) Vill du kommunicera med Robert White, RING om du har lite bråttom. De svarar på mail, men för mig och min arbetskamrat först på eftermiddagen. Ibland ett dygn senare, åtminstone om man svarar på eftermiddagen.

Kan tänka mig att köpa från Robert White igen, men nu är jag lite klokare och skulle gjort saker lite annorlunda.

/Gunnar
 
Har också beställt en kamera från Robert White, men det har inte gått så smidigt som många skriver här.

Först var jag tvungen att ringa Robert White efter köpet hade godkänds och läsa upp mitt kortnummer, inklusive kontrollnumret (en extra kontroll). Att läsa upp kortnumret över telefon kändes inte helt ok (bättre än mail dock). Detta var det enda de godkände p g a ökat bedrägeri. Detta verkar gälla kreditkort. En arbetskamrat använde ett kort där pengarna drogs direkt på hans konto och slapp kontrollen av kortet. Tror också att vid lägre summor görs ingen kontroll av kreditkort.

Det andra var när de skulle skicka kameran, blev de misstänksamma när det gällde leveransadress. Adressen var till mitt arbete, då det är där jag är om dagarna (paket levereras med UPS som kommer någon gång under dagen). Fick än en gång meddela Robet White att det var arbetsplatsens adress. Tyvärr använde jag mail i min kontakt med Robert White och de tycks bara kontrollera boxen på eftermiddagen när det är försent att skicka paket.

Min erfarenheter är:

1) Använd kort där pengarna dras direkt från kontot vid lite dyrare inköp för att slippa extra kontrollen via telefon.

2) Vid annan leveransadress än hemadressen. Se till att det tydligt framgår vad det är för adress. Kommer inte ihåg om man kunde lämna kommentarer när man fyller i uppgifter vid köp. Kan man det kommentera isåfall leveransadressen.

3) Vill du kommunicera med Robert White, RING om du har lite bråttom. De svarar på mail, men för mig och min arbetskamrat först på eftermiddagen. Ibland ett dygn senare, åtminstone om man svarar på eftermiddagen.

Kan tänka mig att köpa från Robert White igen, men nu är jag lite klokare och skulle gjort saker lite annorlunda.

/Gunnar

Jag måste tyvärr meddela att min erfarenhet av RW är helt den motsatta. Nu har jag på ca 1 månad hadlat av dom tre ggr och alla tre har förfluit bra.

Sista gången var igår. Jag mailade dom 11.00 med frågan om de hade min vara i lager. 11.32 kom svaret via mail att det hade dom. 12.02 lade jag min order och betalade med kort (Inte samma som vid de tidigare affärerna) idag 9.58 kom paketet med UPS. Det är helt ok tycker jag :)

När det gäller betalning med kontokort så skulle jag gissa att dom har gjort om sina rutiner sedan Gunnar handlade. Numera så måste iallfall jag först fylla i kortnumret med tillhörande uppgifter och sedan signera betalningen med min bank-dosa. Det känns väldigt säkert, betalningen hanteras av en tredje part som också tex. SJ anlitar.

Så för min del så är det tumme upp för RW.
 
Jodå, visst kan jag tänka mig att handla där fler gånger. Det som tog lite tid var extra kontrollen av kreditkortet och leveransadressen, men det visar bara att de är seriösa och noggranna.

Ska skaffa en bankdosa som man kan göra till Master Card, vilket ökar säkerheten och förhoppningsvis så slipper man ringa tillbaka. Nästa gång ska jag se om det går och förtydliga leveransadressen. Jag kanske inte skrev så att det tydligt framgick att det var min arbetsplats.

Sen bör det ju gå lättare nästa gång, då de förhoppningsvis ser att jag har handlat av dom förut.

/Gunnar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.