Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som blivit av med en D70?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hårda toner, "besvära mig inte med det ena och det andra". Fine, men jag skulle gärna vilja besvära om att fråga varför kvittot och garantin är borta.

Fasen vad jag stör mig på såna typer!
 
Skickade en fråga över vilket serinummer kameran har. Den kan finnas med på norska listan, eller så får killen kalla fötter och plockar ihopp ett fiktift nummer.
 
Den kan vara köpt utomlands!

Nikon D70 inkl 18-55 kostade 7.500:- i Bejing i december förra året (jag köpte ingen). Det kan vara så enkelt att han har köpt den utomlands för en billig peng och inte vill visa hur billigt han köpt den för att undvika eventuella prutare. Jag tycker inte heller att priset verkar orimligt lågt för en begad D70.
 
Re: Den kan vara köpt utomlands!

Det är ok att ta lite överpris om man har varit i Kina och handlat. Resan kostar liksom en slant. Men då är det bättre att han berättar sanningen. Annars så utgår (i alla fall) jag ifrån att den är stulen, och då kan han dra.



Chasid skrev:
Nikon D70 inkl 18-55 kostade 7.500:- i Bejing i december förra året (jag köpte ingen). Det kan vara så enkelt att han har köpt den utomlands för en billig peng och inte vill visa hur billigt han köpt den för att undvika eventuella prutare. Jag tycker inte heller att priset verkar orimligt lågt för en begad D70.
 
Även om den är laglig så skulle jag inte köpa den med tanke på hur otrevlig han verkar vara. Skulle det vara något fel på kameran så lär man få se sig om i himlen efter återköp/prisredusering.
 
Så här svarade han mig när jag frågade varför den saknar kvitto:

"för att den är köpt av högsta chefen på nikon (min polare) och han har rabbat nikon är ingen butik så han fick inte kvitto inget som han behöver pga sin chefs post han har gratis service på den ändå.
i stort sett så köpte han den till mig asso utnytja sin rabbat till mig vilket man inte får göra men men"


Jo, men tjena!

/Jens
 
Sorry, men rätt puckad kille tycker jag.

"för att den är köpt av högsta chefen på nikon (min polare) och han har rabbat nikon är ingen butik så han fick inte kvitto inget som han behöver pga sin chefs post han har gratis service på den ändå.
i stort sett så köpte han den till mig asso utnytja sin rabbat till mig vilket man inte får göra men men"


Jo, men tjena!

/Jens [/B][/QUOTE]
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.