Annons

Någon beställt Eos 350D än?

Produkter
(logga in för att koppla)
Man får också ett 256MB CF-kort från Sandisk när man köper 350d. (Iallafall kitet, som jag köpte igår)
Man får en kod på kartongen, som man loggar in på Canon Image Gateway, sen skickar dom kortet.
Sen är det en hel del rabatter också, för optik o tillbehör....
 
Köpte en 350D (bara huset utan objektiv) från "itbolaget.se". Köpte även ett batterigrepp.
Fick båda idag utkört och klart med företagspaket.
Billigt var det också... svensk manual och allt.
Påklistrat på kartongen satt erbjudandet om ett 256MB kort och inne i kartongen ett häfte med objektiv och tillbehör till reducerat pris.

/Lennart
 
Gick och köpte mig en 350D på lunchen idag!! Jag gick till Japanphoto i Göteborg och kunde inte låta bli. Nu är det bara till att vänta på att arbetsdagen ska ta slut så att man får gå lös på den nya leksaken!
 
Vilka objektiv finns rabatterade ?
Hur mycket ?

Cyber skickar min 350D idag.

Någon som vet om posten distribuerar paket på lördagar ?

/Janne
 
Nu kan jag inte hålla mig längre.... Jag har beställt en 350D från CyberPhoto och sitter och kollar min orderstatus typ varje minut i hopp om att de ska skicka just *min* kamera nu. Allt annat i paketet är klart att skicka (extra minne, extra batteri, en Tamron 28-75/2.8, UV-filter, blixt, omnibounce och en ny väska). Datumet som står för kameran säger 2005-03-18, dvs idag! *gulp*

Tänk om jag får den redan på måndag?? Snacka om att önska att helgen går busfort, så att man får vittja brevlådan på avier.

Ni som uppdaterat från 300D, hur mycket skiljer sig menyer osv, för jag funderar på att ladda ner en manual för den så jag är lite förberedd? Kommer ju från Nikon Coolpix-serien och detta är min första DSLR. Har kört Nikon nu i 4+ år digitalt, så jag är ju van med deras menysystem, och är lite nervös.
 
Så nu kastar du dig in i debatten på det här forumet också? :). Du måste nog ta en stadig Whiskey för att lugna nerverna över helgen Petra. Hoppas
du blir nöjd med ditt inköp. Jag väntar ivrigt på
dina intryck.....här eller på 99. Eller varför inte
i ett litet test i MW??
 
Nu kollade jag igen, allt är klart att skickas!

Jo, det här med avin. Vår lilla icabutik, i vår lilla stad (bor i Piteå) får nästan aldrig in paketen före avin, så det är bara att tåligt vänta på avin, trots att man har kolli-nummer. Har provat flera gånger med andra paket, alltid gått bet. Jag tror det beror på att de har så trångt i butiken, att posten kör ut paketen till butiken samma morgon som avierna dimper ner i brevlådan.
 
dannesten skrev:
Så nu kastar du dig in i debatten på det här forumet också? :). Du måste nog ta en stadig Whiskey för att lugna nerverna över helgen Petra. Hoppas
du blir nöjd med ditt inköp. Jag väntar ivrigt på
dina intryck.....här eller på 99. Eller varför inte
i ett litet test i MW??

Jo, jag tänkte det var väl dags att skriva lite inlägg här på Fotosidan.se, har ju varit med länge men inte speciellt aktiv. Blir liksom lättare att snacka kameror på Mac-sajterna, då många delar samma intresse.

Ska snacka med Andreas Leijon angående recension, men jag kanske inte hinner, för jag har fått en beställning på en Photoshopartikel (med små och stora tips hur man använder Photoshop) på 5-6 sidor till nummer 4. (känner mig lätt tom i huvudet nu och kan inte alls koncentrera mig på vad jag ska skriva om, så tips mottages tacksamt).

Men utförliga rapporter kommer såklart när jag har kameran i handen och kommit på var man slår på den. Canon är ju helt nytt för mig! :D
 
CyberPet skrev:
Photoshopartikel (med små och stora tips hur man använder Photoshop) på 5-6 sidor till nummer 4. (känner mig lätt tom i huvudet nu och kan inte alls koncentrera mig på vad jag ska skriva om, så tips mottages tacksamt).

Det blir spännande. "Normal förbättring" av digitala bilder kan väl vara nå´t? Justering av nivåer, färger osv. Det vore mycket intressant. Själv använder jag PS mest i Webbgrafikjobbet, men det vore kul med tips hur jag kan få mina bilder lite trevligare. Men jag vet ju inte om det blir för basic?!
 
Nädå, jag tror man kan blanda lite. Så att man har både lite basic och sedan något lite mer avancerat för dem som jobbar mer med Photoshop. Just de olika inställningarna med Nivåer, Kurvor och såna kan vara kul att titta på lite. Fast jag ska erkänna att jag inte är bäst på det.

Eventuellt kanske en mer avancerad del vore att jobba med RAW-bilder och 16-bitars redigering, och blanda upp det med lite enklare saker som att leka med Skuggor/Högdagrar (som är totalt underskattat och faktiskt riktigt trevligt!).

Nu kom vi lite off-topic, men jag kommer nog att fota en del i RAW nu, så ämnet kommer att ligga mig varmt om hjärtat.

Vilket får mig att ställa en ny fråga... hur lång tid tar det för 350D:an att skriva en RAW-fil på en Sandisk Ultra II? Kan ju vara intressant om man vill fånga ögonblicksbilder eller om man ska fota mer "statiska" motiv.
 
snysop skrev:
Nu blir t.o.m jag sugen på en 350D, varför? Jag är ju lycklig med min lilla *ist DS och den billiga begagnatmarknaden. :( Äh... tyst pryl-tarm, jag lyssnar inte på dig. :(

Ja, sitt där du med din "gamla" Pentax när vi alla här börjar fota med våra sprillans nya Canon 350D. ;-)

Nä, va nöjd m den du om inte 350Dn var på g hade jag säkert också köpt en sån. Superskönt grepp på den, tror jag inte Canon har dock.
 
Uttryck skrev:
Ja, sitt där du med din "gamla" Pentax när vi alla här börjar fota med våra sprillans nya Canon 350D. ;-)


Jag veet! Min pryl-tarm skriker!! ;) Men nä, det är inte ekonomiskt försvarbart att byta nu. :) Men, lite avundsjuk är jag... :) Sjukt, för jag vet ju knappt hur den ser ut! Men orden "liten" och "ny" låter ju fint. :)
 
Enligt Cyberphotos info när du får bekräftelse på att de skickat grejerna så finns det både länk till deras egen "spårning" men du får ju även kollinumret så du kan kolla via postens hemsida, eller ringa 020-611 611 och ange kollinumret.
 
Antligen!

Antligen har jag sett den. Kan bara saga att den ar liten, men storleken spelar vall ingen roll i slutresultatet? Bara lite i kannslan. Stallet jag har sett den pa i ett skylltfonster har i Brighton. Vad tycker ni om priset? £694.50, Da ingar Efs 18-55, ett 256 MB minneskort, och man far £625 rabbat pa nagot objektiv jag inte fatt reda pa vad det ar for nagot. Gissar pa att det ar pa nagot svindyrt.

Markus
 
Re: Antligen!

mc bruno skrev:
Antligen har jag sett den. Kan bara saga att den ar liten, men storleken spelar vall ingen roll i slutresultatet? Bara lite i kannslan. Stallet jag har sett den pa i ett skylltfonster har i Brighton. Vad tycker ni om priset? £694.50, Da ingar Efs 18-55, ett 256 MB minneskort, och man far £625 rabbat pa nagot objektiv jag inte fatt reda pa vad det ar for nagot. Gissar pa att det ar pa nagot svindyrt.

Markus

Här står allt du behöver veta om den rabatten. Själv får jag 450 kr tillbaka enligt vad jag förstått:

http://www.canonextrapromotion.com/intro.aspx
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.