Annons

Någon beställt Eos 350D än?

Produkter
(logga in för att koppla)
Visst, så länge det går att ladda ner är jag nöjd, men jag vill inte ha en ny kamera i min hand och sedan tvingas vänta två veckor på en engelsk manual...

Då kan jag ju istället vänta och beställa från en svensk firma med svensk manual.
 
Tjo! Nu har jag också beställt 350D + kitobjektiv!
Beställde från den i Tyskland billigaste återförsäljaren (troligen) Net2Com.de, som fått "lagom" kritik från användare, bl.a. negativ kritik för att de annonserar varor som "snart kommer i lager" men som tar alldeles för lång tid på sig att göra det...

Men, men, då kan jag väl alltid avbeställa...
Beställde via email, för jag fick inte deras hemsida att acceptera Sverige som mottagarland...

750,55 euro för kitet och 25 euro för frakt = 7056 kr!
 
David,

Tack för bra info!

Hur betalade du? Med Visa? Hur lång tid det skulle ta att få det levererat?

Verkar väldigt lockande.

Jonas
 
Ni som beställer utomlands, hur tänker ni vad det gäller svensk/engelsk manual? Tror ni att kameran påminner så mycket om 300D/20D att man kan använda den manualen, väntar ni på att man ska kunna ladda ner engelsk manual eller tror ni helt enkelt inte att ni behöver en manual?
 
beställt och fått.

Fick med manualer på tyska, franska o italienska. Tyskan grejar jag.
Men kommande från 300D så var det inte mycket som behövdes läras, eller som jag undrade över. Det var rakt på.
Å andra sidan är jag ingen manualman, dvs jag tar det som det kommer, dvs när jag stöter på problem först då tar jag eventuellt fram en manual.

Dvs, det är inga problem. Det mesta är uppenbart. Kan du sköta en kamera så kan du hantera en 350D.

Vad det lider så finns nog manualer på engelska att ladda ner. Svenska läser jag aldrig.

h/mats
 
abjork skrev:
Ni som beställer utomlands, hur tänker ni vad det gäller svensk/engelsk manual? Tror ni att kameran påminner så mycket om 300D/20D att man kan använda den manualen, väntar ni på att man ska kunna ladda ner engelsk manual eller tror ni helt enkelt inte att ni behöver en manual?
Jag har inte beställt än men kommer antagligen att göra det snart. Jag kan lika gärna/föredrar att köra kameran med engelska som språk och då bör man såklart även ha en engelsk manual.

Jag skulle hellre ha bara kameran att pilla på i ett par veckor utan manual än att ha ingenting alls i ett par veckor.
 
Har inte betalat ännu (mejlade min beställning för några timmar sen), så jag väntar på svar från dem om det. Kommer att betala i förskott, dock. Så gör tydligen de flesta om inte alla tyska firmor när de handlar med utlandet. Jag hoppas jag inte behöver betala förrän de har kameran i lager, strax innan de skickar.

Angående manual. Bryr mig inte så mycket om vilket. Kan läsa tyska. Men om det sen går att ladda ner på engelska, så blir jag ju glad...
 
Jag fick precis samtal från Fotokungen i Stockholm. De har fått in 20 ex av 350D, varav ett är mitt. De hade tydligen inte lika många förhandsbokningar, så det lär finnas kameror till försäljning där nu. Jag ska dit i eftermiddag! Tyvärr hade de inte fått in några batterigrepp.

// Kjelle
 
Skitbra!
Mycket bättre känsla än 300D, stabil, säker...

Litenheten stör mig inte alls. Det är inget som man tänker på efter 1 minut.

Snabbheten är också slående den första minuten, sedan tar man även den för given.

Slutarljudet är lustigt, "chii-bijjing", eller hur man skulle beskriva det. Men det är bättre än 300D:s för att inte tala om 20D:s som är rent obehagligt, enligt mig.

Sökaren må vara med mindre förstoring än 300D (0.8 mot 0.88), men jag upplever det trots detta som ljusare, trevligare.

Men bildernas kvalitet är inget som revolutioneras. Det hänger bara på objektiven. Och motiven förändras inte heller.... ;-)


Köp!


h/mats
 
Visst,
men det är bättre med mer bilder, där vi visar vad vi gör med prylen. Det är ju bara ett redskap ändå, även om den totala pryllyckan finns där, när kameran ligger i knäet på en, redo att användas. Fast den är ju efemär...

Det finns redan en uppsjö med recensioner på nätet. Alla argument finns på bordet.

På DPReview ältar man om det är bra eller dåligt med ett lillfinger i kamerahusets botten eller ej.... man blir ju trött för mindre.


h/mats
 
Oj va avundsjuk jag blir nu, ringde och kollade och min är inte på väg än :(

Fast jag har inte fått mitt 17-85is än så det gör ju inte så mycket
 
Har mina imminenta behov av objektiv täckta inklusive ett 17-85.

Ville ha kameran innan nästa veckas skidåkning... och det gick ju bra :)


h/mats
 
Någon som beställt med bättre objektiv?

Någon som hittat 350D med ett bättre objektiv (t.ex. Sigma 18-50mm 2.8) till paketpris i sverige eller utomlands?
/Andreas
 
Tack för tipset om Fotokungen. Jag avbeställde min från Webhallen för att ta en där istället. De hade så många sa han att man inte ens skulle behöva be dem lägga undan ett ex.

Om bara arbetsdagen kunde ta slut så man fick åka och handla :)

-Jimmy
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.