Makten skrev:
Jag måste kommentera detta. Din bild visades väl i K&B för ett år sedan eller så, och jag tyckte då att den var "för mycket" jag med. Den allra sista utslätningen och mönstret ger liksom ingenting till bilden, så jag förstår verkligen motiveringen till att rata den. För mig är den mer ett experiment än en bra bild, om du nu undrar;-) Det skriker liksom Photoshop lång väg. Fixa för fixandets skull, inte för att bilden blir intressantare som sådan.
nu är det förvisso rent tekniskt ingen "sista utslätning" till bilden, då ytan är airbrushad i photoshop. dvs jag har använt den teknik man gör med riktig airbrush för att få helt jämn yta, högt tryck på luften och stor spridning, så att säga. då blir det naturligtvis väldigt jämt och det var oxå från början meningen. det var inte förns senare jag började fundera på nån slags struktur i det målade, men kom fram till att jag faktiskt gillar det släta, onaturliga och lät det vara kvar.
men alla kan ju naturligtvis inte gilla allt man gör eller själv gillar.
för mig är alla bilder experiment, jag försöker göra så lite som möjligt på rutin även om förstås jobben kräver det ibland.
och varför är fixande för fixandets skull så negativt? är det fult att gilla vägen man tar för att skapa en bild?
självklart förstår jag din åsikt, och jag tror även många delar den, dock inte jag. personligen betyder bilden mycket mer för mig. för mig betyder den yta (nog så intressant i vår ytfixerade tid, vi tolkar ju innehållet efter ytan vare sig vi vill eller ej), hobby (jag hinner sällan utöva min hobby, måla i photoshop), ironi (ja, titta bara på hennes posering/ansiktsuttryck.. nog har ni sett det förr?), fantasy (jag gillar såna serier/filmer), frihet (det var ingen som bestämde åt mig hur slutresultatet skulle se ut), utveckling (jag fick göra nåt jag sällan gör och fick testa mig fram).
det jag personligen uppskattade mest var att jag fick gå en helt annan väg än jag brukar, för en stund.
och för tydlighetens skull.. jag är inte ute efter att briljera som fan, eller få se bilder som är
exakt likadana som mina egna försök till experiment... då hade jag ju inte brytt mig om att titta runt på fotosidor.
jag vill förstås helst se bilder från dom som kommit
längre än mig, eller tagit andra vägar. få inspireras, utvecklas. för det här är ju något jag gör alldeles för sällan och har för få kunskaper till (än), men jag försöker ändå ha självförtroende nog att agera framfot när tillfälle bjuds. varför inte, lixom?
att framförallt vi tjejer kan vara dåliga på det, har jag alldeles för stor erfarenhet av.