Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon annan som deltar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Har länge surfat runt på fotosidan och tittat på bilder men igår registrerade jag mig som forummedlem för att börja delta i diskussioner.

Jag undrar om någon annan deltar i projektet oneXposure (http://www.onexposure.net/). Jag har laddat upp flera bilder men inga blir godkända. Jag får alltid veta varför, men jag undrar om det är någon annan som har samma problem? De säger att sidan är för "professionella amatörer" men jag tycker att det verkar vara svårt. Om nån har nån kommentar vore jag väldigt nyfiken.

/ Peter N

tack för tipset! Verkar vara en "hård kritik" sida... skall göra ett försök o se om mina bilder platsar. mvh Johan

fick min första bild godkänd iallafall :) (Wuthering heights) under mina bilder.. Fick blodad tand så skall nog försöka med lite fler bilder...

tack! Har haft turen och fått ett par guldkorn sen jag började 2004. Har du nån länk till de bilder du är mest nöjd med? vore kul o se!
mvh Johan

Ps. Jo, jag gillar deras layout oxå, samt att det faktiskt är ett krav att man endast lägger upp sina allra bästa bilder efter stor rannsakan, inte bara en rekomendation som här på fotosidan...

Å andra sidan tycker jag fotosidan är ypperlig för att börja som nybörjare o utvecklas, det gjorde uppenbarligen jag iallafall, min första bild här var ett snappshot på en svamp och nästa var ett äpple som jag tyckte var jätteskarpt :)

Jag är sååå glad nu när jag har fått två bilder godkända på onexposure. :)
(Två bilder blev ratade men det behöver ju ingen få veta. ;-) )

Man måste följa reglerna när man laddar upp en bild:

"IMPORTANT! If the motive includes a sunset, seagull, sculpture, rose or smiling kid or if it is a zoo picture, wedding picture or product shot the demands will be extremely high..."

:)

Vem väljer ut vad som publiceras eller ej? En jury, eller har de något slags filter?

Fotosidan månde bäva, en konkurrent med kvalitétskontroll.

FILM) (ulltand skrev:
Inte nog med det, jag har redan fått 75 visningar och en kommentar, på ungefär en halvtimme!

Var det inte så på den gamla goda tiden på fotosidan också? 422 medlemmar med minst en bild fanns registrerade på onexposure nu.

jag hänger oxå där, även om jag ibland tycker sidan är lite för smal och att "domarnas" smak är för likriktad.
men det har blivit bättre, och det kommer tydligen bli betydligt fler screeners längre fram.

Jag förstår inte riktigt hur det fungerar med kvalitétskontrollen och om det är gratis eller ej? Två Uppsala-fotografer hade startat sajten kunde jag förstå i alla fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar