Annons

Nästa steg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ederby

Medlem
Hej

Jag har idag en Canon EOS 700D och man sitter och drömmer iväg när man kollar på alla kameror :)
Vilket är nästa steg på kamera tycker ni? Vilken ska jag sikta mig in på om jag ska uppdatera mig? Jag fotar all-round, ingen speciell inriktning.

Hej

Jag har idag en Canon EOS 700D och man sitter och drömmer iväg när man kollar på alla kameror :)
Vilket är nästa steg på kamera tycker ni? Vilken ska jag sikta mig in på om jag ska uppdatera mig? Jag fotar all-round, ingen speciell inriktning.

Det beror på vad det är med din nuvarande kamera som du inte är nöjd med?

Stämmer informationen i din kameraväska?

I så fall tror jag du har mer att vinna på att utvidga ditt innehav av objektiv än att byta kamerahus. Att skaffa en extern blixt kan också vara ett lyft.

ha ha det är lite "jobbigt" i det här forumet att man dels inte alltid får de svar man har bett om dels inte alltid får de svar man vill ha! ;-)

ja lite på skoj och halvt på allvar kan man säga att det är så.

Nu är det så att "uppgraderingsdjävulen" bor i mig (oxå) och om jag ändå skall svara på din fråga så hade jag sagt följande:

Om du vill behålla APS-C formatet på sensorn så byt till Canon EOS 7D mark II, det är den bästa Canon har just nu i samma sensorstorlek som du redan har = kan behålla dina båda objektiv

Om du är beredd att "ta steget" upp till sk fullformatssensor kan jag rekommendera Canons billigaste modell som heter 6D, kostar väl ungefär samma som en 7D mk II.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto