Annons

nästa fotomässa i sthlm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Amorea

Ny medlem
Jag är på språng att köpa en ny kamera men har lite svårt att bestämma mig för vilken.
Vill veta när det är beräknat för nya kameror att komma ut på marknaden osv.

Är det någon som vet när nästa stora fotomässa kommer att hålla hus?
Så att man kan gå runt lite och kolla hur det ser ut och vad som är lämpligt att välja.

En mässa som är inriktad mer på konsumenter och företag.

Gärna i stockholm då det är där jag är bosatt.

Tack på förhand!

// Anna
 
Nästa stora mässa är väl... uhh, var det PMA? Tja, i februari någon gång iallafall. Och inte är den i stockholm heller, utan i... utomlands! :) Sedan tar det ju förstås ett tag innan nyheterna kommer ut på marknaden också, och framförallt hit. Ifall man redan har en såpass bra kamera att man klarar sig ett tag till så kan man ju vänta, men annars kan det ju bli jobbigt. Jag var tveksam till att skaffa mig en 10D hösten 2003 för att det hade börjat ryktas om en efterföljare, som tur var så struntade jag i det och skaffade en iallafall, jag hade missat rätt många bilder innan 20D:n kom. Kanske inte så många bra, men man måste ju få lära sig lite också. :)

Vad jag försöker säga är att kan du vänta lite till så gör det, annars låt bli, typ.
 
Elmiamässan är i slutet av april (i Jönköping alltså). Sedan så har du Vildmarksmässan (brukar hålla till i Älvsjö?), men den vet jag inte när den är.
 
Okej. tackar tackar. då har man lite mässor man kan ha koll på då.

mjaa jag har tid o vänta. men det kliar ju i fingrarna när man väl kommit fram till att man ska köpa en ny leksak ;o)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.