Annons

När kommer Sony gluggarna?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: linser

tozz skrev:
Ryktena säger att det svindyra 70-200 är gjort för APS och inte fullformat, väldigt oroande.

Det var nog bara att klipp&klisrta -fel på Sonys hemsida dagarna innan lanseringen som ligger bakom det. Eftersom mått, vikt och utseende är precis samma som den gamla 70-200/2.8G, så vore det otroligt idiotiskt om man på något sätt hade maskat bort lite av bildcirkeln...

/Andreas

Re: Re: Re: linser

hazard skrev:
Det var nog bara att klipp&klisrta -fel på Sonys hemsida dagarna innan lanseringen som ligger bakom det. Eftersom mått, vikt och utseende är precis samma som den gamla 70-200/2.8G, så vore det otroligt idiotiskt om man på något sätt hade maskat bort lite av bildcirkeln...

/Andreas
Har ju uppkommit på andra ställen än deras hemsida också, t.ex. dpreview. Tydligen är 75-200 och 300 nya gluggar trots samma specs, men antar att tiden får utvisa det.

Minolta 75-300/4.5-5.6

Och så har jag varit och hämtat ett av objektiven som jag köpte på Ebay. Kunde inte motstå utan monterade "röret" och tog några bilder.

Bilagor

• 6436.jpg
    6436.jpg
    45.5 KB · Visningar: 246
Shih-tzu - handhållet, ISO 400 1/20 sek F 5.6 och 300 mm

Framkallat i Silkypix med enbart standardinställningar.

Nästa bild är en gran där skärpan ska ligga på lövet i mitten.

ISO 100 1/60 sek F 5.6 300 mm

Framkallat i Silkypix med enbart standardinställningar.

Bilagor

• 6429.jpg
    6429.jpg
    38.8 KB · Visningar: 342
Tilläggas att detta också är handhållet och AS naturligtvis inkopplat.

Hur kunde jag leva utan AS tidigare?

Ang ang...

Halloj...

Sonys 70-200 kommer inte förens i Oktober och det är troligtvis detsamma med de andra.

Vad folk än säger så är det ingen som får dem tidigare om dom inte importerar själv...

Varför klaga på alla priser... varför måste allt bli så mycket billigare dååå...
en del priser går ju upp...

Men en liknande glugg kostar ju ca:10000:- i
hongkong...

Mvh
MaxG

Det var tänkt som ett svar till: när kommer sonygluggarna....

ursäkta att den hamnade fel...

...

Var har ni fått info om Augusti månad för release...???

Mvh
MaxG

kan nog stämma... Men

Men den svenska marknaden får dessvärre nog enl säkra källor vänta till okt elr början av nov...

i vilket fall när det gäller SAL-70-200

Men men jag kan ju ha fel...

jag går ju i väntans tider...

mvh
MaxG

Re: Re: linser

tozz skrev:
Det är samma gluggar som tidigare, med några få nyheter. Ryktena säger att det svindyra 70-200 är gjort för APS och inte fullformat, väldigt oroande.
Det stämmer lyckligtvis inte, de Sony-gluggar som tecknar en APS-bildcirkel har alla benämningen DT, t.ex. "AF DT 11-18". Intressant nog har Sony bara tre sådana i sortimentet, fyra om man räknar in Vario-Sonnar 16-80 DT. Däremot har Sony valt att använda den olyckliga formuleringen att den skulle vara "speciellt anpassad" för APS-sensorn i A100, vilket kan diskuteras eftersom konstruktionen snarare var designad med Dynax 7 i åtanke. Men i vilket fall är det inte tal om annat än att den tecknar en fullstor bildcirkel.

hm, någon som vet när nästa radda med objektiv kommer? blir det efter jul eller? för jag tänkte på om KM:s omtalade 50mm 1,7 kommer då? 1,4 finns ju redan och varför skulle inte sony sälja 1,7 an? är den för "billig" så att de inte skulle tjäna på att göra den eller? det är ju ett av de skarpaste minolta objektiven som finns vad jag har hört... bara lite tankar :)

JohanSandin skrev:
Min sony dsc h1 den sviker i dem mest (vad det nu heter) tillfällerna...

Sviker på vilket sätt då?
Många tillverkare har väl allt från billiga siktaochtryck modeller till kompetenta systemkameror.
Tycker det låter lite konstigt att hata ett märke bara för att de har en modell man inte gillar.

Men smaken är väl som baken.

/Thomas

JohanSandin skrev:
jag lovar det hat inget med "modellen" att göra

Du skriver ju att din Sony sviker dig, så jag tolkar det som att det är "modellen" att göra.

Jag har själv ingen Sony, men en KM.
Det blir väl förmodligen så att jag byter till en Sony så småning om och det vore trevligt att höra vad som gör att du hatar Sony.

Att bara kasta ur sig att man hoppas att de nya gluggarna aldrig kommer, för att man hatar märket, verkar helt meningslöst.

/Thomas

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar