Annons

När kommer ersättaren till 30D (40D?)

Produkter
(logga in för att koppla)
bara spekulationer isf. för jag tror inte canon prioriterar den i nuläget. Dom satsar nog mer på en uppföljare till 1Ds MkII.
 
Idag kan vi få en 5d för ca 23000 ink moms i Sverige. Spekulationer finns om en ny 7d med 1dsmk2 16,7 milj pixlar sensor och länge har det spekulerats om en efterträdare till 1dsmk2, troligen med en sensor runt 22-24 Mpix .(enskild pixelstorlek jämförbar med den som finns i 30d med förfinade microlinser och elektronik)
PMA i Las Vegas 8-11 mars är nästa stora mässa, men innan dess får vi säkert veta vad som är på gång ( bla från Finland)
Mikael
 
Inget är som väntans tider...
Är egentligen röätt nöjd med min 10D men visst vore det kul med ett hus till ;-)

Hur långt innan mässorna har de släppt de senaste nyheterna?? en Månad??
 
Canon har som regel släppt info mindre än en vecka före de stora mässorna.

Jag sålde min 20D för ett tag sedan och ångrar mig lite nu, det är en klar fördel med större pixeltäthet för fågelfoto och macro. En 30D som ersättning är ett alternativ men känns lite jobbigt när det inte är helt otroligt att det kommer en ersättare till våren. En "40D" med vädertätning, 10Mpixel, 5fps, bättre AF än 20D/30D... då skulle jag nog köpa. Som tur är går det att vänta till fågelsäsongen startar på allvar igen, förhoppningsvis finns det en "40D" då.
 
Senast redigerad av en moderator:
Maverick28 skrev:
Inget är som väntans tider...
Är egentligen röätt nöjd med min 10D men visst vore det kul med ett hus till ;-)

Hur långt innan mässorna har de släppt de senaste nyheterna?? en Månad??

Det dyker nog upp information från andra en Canon när som helst :)

Kolla på DP, där brukar det dyka upp tidigast.

Jag gissar på 12mp, vädertätad, större sökare, dammskakare och förbättrad autofokus i ett helt nytt skal.

/kent.
 
Senast ändrad:
Zoso skrev:
Det dyker nog upp information från andra en Canon när som helst :)

Kolla på DP, där brukar det dyka upp tidigast.

Jag gissar på 12mp, vädertätad, större sökare, dammskakare och förbättrad autofokus i ett helt nytt skal.

/kent.
Det finns ingen officiell information på dpreview, bara oändliga spekulationer och önsketänkande. :)
 
Snälla Canon

Låt mig slippa en oherrans massa pixlar. 10MP kan ni få klämma in för konkurrensens skull.
Det räcker så bra för "1,6-kamerorna"
( Men f..n ta er om ni schabblar till det med ökat brus)
Säker autofokus
Bättre sökare
Större dynamiskt omfång
BRA lcdskärm
Tack
 
IS i hus har ju vart det som felat mest om man säger så. Jag skulle aldrig köpa en kamera med IS i huset, med tanke på risken att ISet kan gå sönder när som helst och då är det kört. (Visserligen) allt annat kan ju också gå sönder när som helst; ;)
 
Helt onödigt enligt min åsikt. Jag ser absolut ingen anledning att ha det när du ändå måste trycka på slutaren för att ta en bild. Också kanske du inte vill fokusera bara för att du kollar i sökarn... A100, inget att ha ;)
 
Anders Östberg skrev:
Det finns ingen officiell information på dpreview, bara oändliga spekulationer och önsketänkande. :)

Jo så är det ju, men den riktiga informationen brukar komma upp där först i allafall, även fast den inte är officiell, så har det väl varit med dom flesta kameror.

/kent
 
Zoso skrev:
Jo så är det ju, men den riktiga informationen brukar komma upp där först i allafall, även fast den inte är officiell, så har det väl varit med dom flesta kameror.

/kent
Om man inte vill vada igenom tråd efter tråd med rena gissningar och spekulationer så kan man ju stället bevaka Canons egna sidor eller hemsidan för nästa stora mässa typ PMA. Den officiella pressreleasen dyker upp där innan den finns på dpreview. Man kan ändå inte avgöra till 100% vad som är gissningar och vad som är riktiga "läckor", och den officiella informationen kommer ju bara dagar efter sådana läckor i alla fall.

Nu tycker ju en del att det är roligt att spekulera, jag tycker för det mesta det bara tar tid från annat, t.ex. fotografi. :)
 
Då ska man nog inte bevaka Canons svenska hemsida i alla fall. Där tycks dom till exempel fortfarande omedvetna om att Canon har kommit med 70-200/4L IS för några månader sedan ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.