Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När kommer D70 18-70 till butikerna igen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Affären heter American Foto, och priset är 12900:-. Dock bor alla kanske inte i Stockholm.
-----------------------------------------------

Va!! Nu har du ju rubbat min världsuppfattning!!
 
timofej skrev:
Affären heter American Foto, och priset är 12900:-. Dock bor alla kanske inte i Stockholm.
Förlåt, det var inte meningen att göra dig arg. Jag försökte bara hjälpa till. Jag kan emellertid säga att alla bor inte i Stockholm. Du skrev kanske, förmodligen i ett försök att vara putslustig.

Jag såg den här affären och ville vara hjälpsam. Jag skulle, om jag kunde, även nämna affärer i Skara, Borås, Umeå och över hela landet om det skulle göra dig nöjd. Men nu såg jag endast den här. Dessutom så är det inte alldeles omöjligt att få en affär i landet att skicka saker per post. Det kan vara värt att fråga. Hoppsan, nu försökte jag vara hjälpsam igen.
Nåväl, nu kommer väl Herr Fastovski att få spelet igen och säga att alla minsann inte bor nära en post eller har en telefon så därför ska ingen få hjälp, eller?
 
cmw2 skrev:
Förlåt, det var inte meningen att göra dig arg. Jag försökte bara hjälpa till...
... Nåväl, nu kommer väl Herr Fastovski att få spelet igen och säga att alla minsann inte bor nära en post eller har en telefon så därför ska ingen få hjälp, eller?

:)) Din post visar bara hur lätt det kan missuppfattas vid umgänge via internet! :) Det var inte alls meningen att hacka på någon. Jag ber om ursäkt om jag inte uttryckt mig tydligt nog. Jag minsann försökte också vara trevlig och kom med mer exakta uppgifter om butiken för att den som eventuellt kommer att få nyttja från våra poster ska få det ännu enklare. :)

Samtidigt framförde jag tanken (som jag utvecklade även i den följande posten) att alla stockholmsbor redan fått möjlighet att köpa det eftertraktade D70-kitet. Jag antydde alltså att de som frågar med största sannolikhet bor utanför huvudstaden och har ganska liten möjlighet att nyttja våra (både ditt och mitt!) värdefulla tips, vilket är synd och orättvisst mot resten av landet. Det var alltså inte ett försök för en spydig kommentar.

Ditt senaste inlägg öppnar nya möjligheter för de sökande inckestockholmarna – nämligen posten! Även om jag tycker att visst är det inte så lätt att få tag i ett postkontor nu för tiden avstår jag från kommentarer den här gången.:)
 
timofej skrev:

Samtidigt framförde jag tanken (som jag utvecklade även i den följande posten) att alla stockholmsbor redan fått möjlighet att köpa det eftertraktade D70-kitet.

Det stämmer tyvärr inte. Jag bor mitt i Stockholm och står i kö för kitet.
 
fresj skrev:
Det stämmer tyvärr inte. Jag bor mitt i Stockholm och står i kö för kitet.

Vad?!! Står du fortfarande i kö?!! Efter vår (min och Hans) så grundliga beskrivning!:) Här har du din chans på American Foto! Även på Expert på Fridhemsplan (ca 12950:). Och om du skaffar dig deras kort får du dessutom ett par hundra för framtida inköp i bonus. Jag tror säkert att som någon påpekat tidigare om du ringer runt hittar du kitet även i andra butiker för strax under 13000:-. Själv tycker jag att nöjet att ta bilder nu är värt ett par hundringar som du sparar jämfört med de absolut billigaste ställen.
 
Expert på Fridhemsplan hade inga kvar och flera köpare i kö.
American Foto (vilket namn) hade en kvar och den köpte jag. Så nu är det slut på köandet!
 
Grattis!
Jag köpte min av Timour i början av maj (han hade lyckats dubbelboka, så han hade en över), har haft mycket trevligt sen dess :)
 
Är det någon som vet var man köper ir-filter till kameran? Hoya R72 verkar vara populärt men jag har lite problem att hitta det.
 
Lättare att få tag i D70 Hus?

Hej!

Tänkte höra om det är någon som vet om det är lättare att få tag i Nikon D70 Hus än Kittet som säljes? Och vart man isf kan beställa det utan att vänta 1 månad eller så?

// Andreas
 
Senast ändrad:
Re: Lättare att få tag i D70 Hus?

Gast0n skrev:
Hej!

Tänkte höra om det är någon som vet om det är lättare att få tag i Nikon D70 Hus än Kittet som säljes? Och man isf kan beställa det utan att vänta 1 månad eller så?

// Andreas

vet inte säkert, men det verkar inte som om det är speciellt mycket lättare. jag väntar på ett hus och står på ett par väntelistor. inte ens nikon vet när nästa omgång hus levereras. och den handfull affärer och internetbutiker jag har varit i kontakt med har alla en väntelista med några tiotal personer på varje... suck.

det är som emil i lönneberga och sockerdrickan; när man inte har pengar kan man inte köpa nån, och när man väl har pengar så får man inte.

/f - smudo.org
 
Re: Re: Lättare att få tag i D70 Hus?

smudo skrev:
vet inte säkert, men det verkar inte som om det är speciellt mycket lättare. jag väntar på ett hus och står på ett par väntelistor. inte ens nikon vet när nästa omgång hus levereras. och den handfull affärer och internetbutiker jag har varit i kontakt med har alla en väntelista med några tiotal personer på varje... suck.

det är som emil i lönneberga och sockerdrickan; när man inte har pengar kan man inte köpa nån, och när man väl har pengar så får man inte.

/f - smudo.org

Ja du, haha.. sant so det var sagt, Emils sockerdricka i ett nötskal. Ska ge mig på småbutiker nu runt om i Sverige som kanske har droppe över åt mig. Vad tror du om att beställa från t.e.x. Tyskland?
 
Re: Re: Re: Lättare att få tag i D70 Hus?

Gast0n skrev:
Ja du, haha.. sant so det var sagt, Emils sockerdricka i ett nötskal. Ska ge mig på småbutiker nu runt om i Sverige som kanske har droppe över åt mig. Vad tror du om att beställa från t.e.x. Tyskland?

den enda tyska butiken jag har tittat på (och som jag har handlat av tidigare) är www.technikdirekt.de; det verkar som om de bara tar in kameran på beställning, dvs. de har inte heller några i lager. annars vet jag inte. hör gärna av dig om du hittar nån butik som har hus i lager:) jag står i kö hos fotokungen, men de fick bara ett (1) hus vid senaste leveransen från nikon...

/f - smudo.org
 
Re: Re: Re: Re: Lättare att få tag i D70 Hus?

smudo skrev:
den enda tyska butiken jag har tittat på (och som jag har handlat av tidigare) är www.technikdirekt.de; det verkar som om de bara tar in kameran på beställning, dvs. de har inte heller några i lager. annars vet jag inte. hör gärna av dig om du hittar nån butik som har hus i lager:) jag står i kö hos fotokungen, men de fick bara ett (1) hus vid senaste leveransen från nikon...

/f - smudo.org

Ska jag göra.. har mailat Nikon ett antal ggr kan jag lova men inget svar. Kan tänka mig att dom inte säger något pga av att man skall vänta och inte köpa av annat märker i stället.. brukar ju fungera så. Såg att www.pixmania.com hade hus i lager iaf.. har inte mailat dom ännu.. blir ev. ett "Sigma EX 24-70/2,8 Aspherical DF DG" till isf.
 
Re: Re: Re: Re: Lättare att få tag i D70 Hus?

smudo skrev:
den enda tyska butiken jag har tittat på (och som jag har handlat av tidigare) är www.technikdirekt.de; det verkar som om de bara tar in kameran på beställning, dvs. de har inte heller några i lager. annars vet jag inte. hör gärna av dig om du hittar nån butik som har hus i lager:) jag står i kö hos fotokungen, men de fick bara ett (1) hus vid senaste leveransen från nikon...

/f - smudo.org
http://www.internet-photo.de/ brukar ha Nikon i lager. Kanske lönt att kolla med dem?
 
Beställde idag från Nikon på jobbet (Fotoquick) och de sa att leveranstiden är ca en månad. Så att lägga undan är ett måste, de som kommer till butikerna hinner oftast aldrig packas upp utan går direkt till kund.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.