ceciliajacobson
Medlem
Jo, jag undrar hur många exponeringar Nikon d80 klarar innan den "dör"? Inköpte min d80 för dryga året sedan & har nu tagit ca 32000 exponeringar.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jeppe skrev:
Ja, ett slutarbyte á 3000 kr får du nog budgetera med under 2008-2009. Finns väl inga siffror på det. har du otur, lägger den av inom 6 månader, har du tur kanske du kan ta 100.000 bilder.
Jeppe skrev:
Ja, ett slutarbyte á 3000 kr får du nog budgetera med under 2008-2009. Finns väl inga siffror på det. har du otur, lägger den av inom 6 månader, har du tur kanske du kan ta 100.000 bilder.
Det är inte slutaren, utan spegeln det är fel på i så fall.Cavello skrev:
Jag har haft min Nikon D50 i 1 år och några månader och tagit runt 58.000 exponeringar. Saker jag har märkt av är att slutaren har blivit mer nött och inte vänder tillbaka sig ibland så det blinkar error och blir svart i sökaren. Inget stort problem, det är bara att ta ett foto till så vänder den tillbaka sig men det börjar bli lite segt då det hände 6 gånger under en hopptävling (drygt 3 timmar). Ibland missar man "perfekta" hoppbilder pågrund av det.
Någon annan som har en kamera som gör likadant?
Fast styrs inte de av samma solonoid så ett fel på den ena gör att den andre krånglar också?Makten skrev:
Det är inte slutaren, utan spegeln det är fel på i så fall.
idiom skrev:
varför det?
fujicanon skrev:
30-60-100-120 tusen exponeringar.....
Amatörfotografer; vad använder ni alla dessa till?
Leksakskamra?
Tala om hur många som raderas till sopkassan!!
Visst, något mer enn med analog kamra, för kollens skull; men inte mer en 2-3 gånger.
Tänka mer, trycka mindre!
fujicanon skrev:
Har du svårt för att tänka???
Cavello skrev:
Jag fotar mycket hästsport och har som mål att ha minst 2 ok bilder på varje ekipage oftast fler och då tar det en hel del bilder eftersom det är tävlingar väldigt ofta.