Det är MYCKET man vill ha, men få saker som man verkligen behöver..
Jag blir nöjd när jag känner att jag har det jag behöver till mina krav och behov och inte av att äga en hel lagerlokal med prylar..
Jag tänker mer noga på vad jag lägger pengarna på och det behöver inte innebära att det blir billigare, men helt klart prylar som jag är nöjd med från början och slipper byta.
Man får väl välja ifall man skall köpa något för "rimligt pris" och byta ofta eller satsa stort och byta mer sällan.
Ingenting blir ju genast sämre bara för att det kommit något nytt och huvudsaken är ju att man själv är nöjd och inte går efter andra människors behov och krav..
Jag tycker nog att man blir betydligt mer kreativ med färre prylar och man lär sig använda det man har på ett bättre sätt. Hellre färre prylar, men med bra kvalitet än många halvbra.
Jag blir nöjd med mig själv när jag har fått ett bra resultat och har utnyttjat det jag har lärt mig, annars så känner jag mig nog mindre nöjd med mig själv och min erfarenhet än med själva utrustningen!
Man kan alltid bli bättre och skall man tävla mot någon så är man oftast själv den bästa motståndaren!
Blir man "aldrig nöjd" så beror det säkert inte på utrustningen..
Ingenting är ju bättre än den svagaste länken och det är nog snubben bakom kameran som är det.
Inser man inte sin egna begränsningar och fortsätter byta prylar i jakten på det "optimala" så lär man nog aldrig bli nöjd heller.
Jag vill gärna använda mina pengar till sådant som skulle utveckla mig som fotograf eller till resor, helst tillsammans med en erfaren fotograf, som gör att jag får både erfarenhet, motivation och fler bilder..istället för att lägga allt på nya prylar. Min förhoppning är att det kommer att bli så!
/Benny