För att jag varit involverad i fotoutbildningar sedan tidigt 1980-tal. Som lärare, föreståndare, gästlärare, workshopledare mm. Jag har utvecklat fotoutbildningar, jag har utvecklat studieplaner, fördelat ämnen (bland annat fått in mer fotohistoria), gjort didaktiska analyser för att förstärka pedagogiken. På olika skolor, folkhögskolor, fotoskolor, fotohögskolor mm.
Jag har även använts som rådgivare i att utveckla fotoutbildningar mer i inriktning mot att kunna vara yrkesverksam som fotograf.
Jag kan jämföra direkt med vad skillnaderna är idag mot för 30 år sedan. Dessutom känner jag mycket väl fotografer som varit involverade i fotoutbildningar även tidigare.
Sedan behöver jag inte få läsa från dig att jag inte vet vad jag talar om, att jag svänger med floskler och ovederhäftiga uttalanden - det är direkt respektlöst! Om du nu mot förmodan vill ha en seriös diskussion.
/Terje
Didaktisk analys:
https://sites.google.com/a/kgy.se/pedagog/forskning-och-utveckling/teman/didaktik/didaktisk-analys