Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Musik vid modellfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Tips:

AC/DC
Black Sabbath
Bob Marley
Bruce Springsteen
Deep purple
Ebba Grön (nej jag är inte komunist)
Geordie
Judas Priest
Iron Maiden
Kiss
National teatern (nej jag är inte komunist)
Nazareth
Queen
Rainbow
Twisted sisters

OK det kanske inte är det allra modärnaste men bra är det!

Andreas.
 
Är man kommunist om man spelar Ebba Grön och Nationalteatern?
Oops, är det Säpo som knackar på min dörr? ;)
 
Sinuslinus skrev:
Är man kommunist om man spelar Ebba Grön och Nationalteatern?
Oops, är det Säpo som knackar på min dörr? ;)
Jag känner flera kommunister som inte lyssnar på vare sig De Gröna eller Nationalister;-)
 
Sinuslinus skrev:
Är man kommunist om man spelar Ebba Grön och Nationalteatern?

Näpp, men de två mämnda grupperna är komunister, man vill ju försöka va så neutral som möjligt här och inte bli kopplad till någon politisk inriktning, speciellt inte de röda ;).

Andreas.
 
Aj då, för sa jag mig, jag är ju med i nationallungdom :). Nä jag är inte speciellt mycket för några av de partier som ligger ytterst vare sig blått eller rött, det är som en cirkel går man tillräkligt långt ut blir det bara svart och det är bara våld och elende.
Nu tänker jag nog sluta med det här off topic snacket.

Som sagt, hör vad modellerna tycker om för musik, säger dom E-type kan du ju alltid skaffa ett par bra öronproppar, eller så kan jag rekomendera www.peltor.se :D.

Andreas.
 
Jag säger bara en skiva:
- The River, Bruce Springsteen.
Jag säger bara en annan skiva:
- Born to Run, Bruce Springsteen.
Jag säger bara en tredje skiva:
- Born in the USA, Bruce Springsteen.

Fungerar det inte med bossen borde du nog tänka över vilka modeller du har :)
 
hmm...gammal rockmusik är alltid bra! och sen så lite nyare så finns ju blink182 till exempel,
också lite popigare är det väl bara att sätta på rixs, fast då får man ju stå ut med reklamen... =)
 
lite av det mesta...

d här är något jag oxå gått å funderat på... Jag har visserligen inte fotat i studio ännu, men tanken har slagit mig att lite musik inte skulle vara så illa...

Den dagen jag har ngn form av studio (om nån sån dag kommer...) ska jag se till att ha ett så brett musikutbud som möjligt... På så vis kan man ju lätt plocka fram något som modellen åtm gillar lite...

Å så finns det ju ett stort utbud av radiokanaler som spelar olika typer av musik!
 
Varför inte låta modellen ta med sina egna favoritskivor.
Om det är en nu modell så är han/hon säkert nervös och egen musik lugnar.
 
Varför inte fråga modellen om musikval? Det är trots allt han/hon som skall släpp loss och vara uttryckfull framför kameran!

/David
 
jag tror också på att modellen väljer musiken. det kan dessutom ge en liten inblick i vad det är för en människa man ska till att plåta.

hade jag fått välja hade det blivit blondie, ramones och the clash plus några andra bra 77-band. eller israeliska punkbandet Ignition alternativt min senaste favoritlåt: Bob The Builder - Can We Fix It.
 
Fast det beror väl på man som fotograf vill styra stämningen eller om vill överlåta det till modellen. Man hyr ju inte en modell och låter henne/honom göra som hon/han vill framför kameran.

Troligen har jag väl en idé som jag vill förverkliga på något sätt. Eller brukar ni bara hyra en modell och ser vad det leder till?

/Maverick
 
Maverick skrev:
Fast det beror väl på man som fotograf vill styra stämningen eller om vill överlåta det till modellen. Man hyr ju inte en modell och låter henne/honom göra som hon/han vill framför kameran.

Troligen har jag väl en idé som jag vill förverkliga på något sätt. Eller brukar ni bara hyra en modell och ser vad det leder till?

/Maverick

Jag brukar fråga hur deras bikinilinje ser ut :) Sedan så får man se om dom säger ja eller nej :))))
 
(*skratt*) Av någon anledning får jag kännslan att jag skulle få en smäll om jag frågade något dyligt. Fast jag pratar ju aldrig med proffsionella modeller. Fast jag ska nog prova den på någon tjejkompis nån gång.

Mvh
Maverick
 
Maverick skrev:
(*skratt*) Av någon anledning får jag kännslan att jag skulle få en smäll om jag frågade något dyligt. Fast jag pratar ju aldrig med proffsionella modeller. Fast jag ska nog prova den på någon tjejkompis nån gång.

Mvh
Maverick


Det gör inte jag heller :)
Bästa svaret var "how is tomorrow? It is a bit raw right now"
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.