Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Motljusskydd till kitobjektiv 350d
- Trådstartare x-per
- Start datum
x-per
Aktiv medlem
Yes sir, jag vill hellst inte ha den typen, det är bara en ring:
http://www.cyberphoto.se/canon/ef/ew-60c.jpg
Är ute efter den formen som var på dom första bilderna
http://www.cyberphoto.se/canon/ef/ew-60c.jpg
Är ute efter den formen som var på dom första bilderna
olofkl
Avslutat medlemskap
Om du dessutom tycker att utseendet på bilderna du tar är lika viktigt som utseendet på din kamera, kanske du skulle satsa på en roligare glugg till 350:an... Kit-glaset är plastigt och inge' kul. Har jag hört - jag har ingen Canon själv. Då kanske du dessutom får ett "snyggare" motljusskydd på köpet!
Peter.H
Aktiv medlem
Tänk bara på att man inte kan köpa vilket motljusskydd som-helst, utan det skall vara anpassat till den brännvidd som optiken har.
Mitt råd, köp inte nåt sletet hama skydd a' femtiolapp (jo jag vet att orginal skyddet är snordyrt).
Annars kan fenomen som vinjetering och och andra hemska effekter uppstå.
Mitt råd, köp inte nåt sletet hama skydd a' femtiolapp (jo jag vet att orginal skyddet är snordyrt).
Annars kan fenomen som vinjetering och och andra hemska effekter uppstå.
videren
Aktiv medlem
Köp ett EF 17-40/4L så kan du montera på ett skydd av den typen... Skyddet kostar ungefär lika mycket som du kan få för din kit-glugg på begagnatmarknaden..
Till mitt 17-40 medföljde motljusskydd.
ma59
Aktiv medlem
tritub skrev:
hmmm, kommer inte motljusskydd by default med gluggen?
De gjorde det till nikons 18-70....
Canon skickar med motljusskyd till L-optiken, till alla övriga objektiv får man vackert betala dyrt för det.
Sigma skickar med det till alla objektiv, med möjligt undantag för nåt av de allra billigaste.
Jeppe
Aktiv medlem
videren skrev:
Till mitt 17-40 medföljde motljusskydd.
Ja, men om man nu vill ha ett mindre och effektivare skydd, så kan man skaffa EW-83D II.
Då får man faktiskt ner gluggen i kameraväskan med motljusskyddet på.
Det är effektivare, eftersom det är mer anpassat till det utsnittet som ett 17-40 ger på en 1.3-1.6x DSLR (orginalskyddet är nämligen anpassat till fullformat)
Måste säga att jag fick lite magknip och ett skrattanfall när jag läste denna diskution i morse..
Form före funktion?