Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Motivtips?

Produkter
(logga in för att koppla)

noxangelus

Medlem
Hej!

Har två lediga eftermiddagar den här veckan, och tänkte passa på att ge mig ut och fotografera lite (har inte gjort det på flera veckor nu).

Skulle gärna ta emot lite tips på olika motiv, har några egna idéer, men jag vill passa på att testa lite alla möjliga idéer. Har digitalkamera, så det är bara att testa på för mig...

Jag bor i Stockholm, så just nu är det en del snö ute (vill framförallt fotografera utomhus).

Det beror på vad du vill testa?

Du kanske skulle försöka genomföra ett projekt eller uppdrag?
T ex illustrera en artikel?
Tex ta en artikel i dagspress som handlar om något i Stockholm. Läs den, och fundera lite på hur du skulle illustrerat den själv om du vore fotografen. Skriv ned tankar, fundera ut platser, ge dig ut på stan. Rekognocera om du så måste, och genomför därefter ditt "uppdrag".

Kanske något?

Tack för svaret =)

Det är bara lite sådana idéer jag sökte. Jag är inte alls någon van fotograf, så jag vill bara ha lite tips på sådana där roliga idéer, som den du skrev, för att kunna fotografera nåt speciellt, istället för att bara gå och fotografera lite vad som helst (vilket iofs också kan vara givande).

Åk ner på baksidan av Skansen och plåta vargarna genom staketen. Man kommer dem betydligt närmare där än den vanliga vägen.

fåglar och fjärillar

fjärillshuset på haga kanske kan vara något.....
liv rörelse å färg om än lite tillrättalagt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar