Annons

Motivindelning via land..

Produkter
(logga in för att koppla)

nosse

Aktiv medlem
Jag ska snart åka till Thailand och skulle hitta lite inspiration till bilder på Fotosidan. Men när jag började leta slog det mig att det var väldigt svårt att hitta bilder från ett visst land.

Så jag tänkte att man skulle kunna göra en motivkategori för bara ett land.
Man skulle inte behöva ha alla länder. Men det finns undersökningar som visar var svenskar åker mest i världen. Man skulle kunna ta typ top 10 av dessa länder och bara ha bider från dessa länder i ett kategori.

Detta var bara en tanke som kanske inte ens gåratt utföra men jag tyckte den var intressant.

ha d gott

Jag brukar använda Bilder > Sök bilder, om bara bilduppladdaren skrivit att bilden är tagen ex i Thailand så kommer bilden upp.

Jag får minst 800 träffar på "thailand", givetvis är inte alla landskapsbilder från landet, en del skulle kunna vara tagna var som helst, men många är det.

Ett alternativ kan vara att skriva stad istället, om det används istället för land. Jag brukar söka på bilder från ställen jag besökt, trevligt att se hur andra uppfattat landskapen eller städerna och hittat motiv och idéer.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto