Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Montering av Softbox?

Produkter
(logga in för att koppla)

xenon666

Aktiv medlem
Har ett paket blixtpaket 300W från kaffebrus, och jag får inte ihop den softboxen som följer med, är ju en hel vetenskap, är det någon som kan skicka en bild hur man sätter ihop dom eller om det finns någon anvisning hur man gör? Vore jättetacksam, så kanske jag kan klura ut hur man gör

Vet inte hur just din softbox ser ut, men de flesta fungerar på ungeäör samma sätt.

Ta de fyra spröten och peta in dem i den lilla ficka som borde finnas i de fyra hörnen längst fram. Eventuellt kan det även finnas öglor längs sidorna sär spröten även ska igenom. Alternativt kan det vara en sydd kanal som går från varje hörn av framkanten (där den vita duken sedan ska sitta) ned till bakkanten (mot blixten).

Ta sedan fram ringen som ska fästa boxen i blixten. I utsidan av ringen borde det finnas fyra hål. Stopp nu in de fyra spröten i vart och ett av hålen. Ibland kan det vara lite knepigt och man kan behöva ta i ordentligt.

Sen är det bara att fästa boxen på blixten.

Lycka till!

Va bra att de hade en monteringsbeskrivning, då jag ser att mina instruktioner inte alls skulle fungera. Kaffebrus box skiljer sig en del från hur de flesta är konstruerade. Vanligtvis monterar man den svarta delen först och sedan sätter fast den vita längst fram med kardborre. Här var det tvärt om.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar