Annons

Molnlagring

Produkter
(logga in för att koppla)
... Nu har jag löst backupen genom att helt enkelt synka allt med lagring i ett annat hus.

Låter bra, bara andra huset är en bit bort? Familjen har råkat ut för två incidenter där lokal nära inte hjälpt. Blixtnedslag i elen (Småland) och att elbolaget råkade köra överspänning i ett kvarter (Sollentuna).

Ursäkta men det där låter vansinnigt, om man har en bugg i sitt backupprogram eller om man byter namn på en disk så den inte kommer med så inte bara missar man backuppen, den backuppen man har raderas.
Det vansinnigaste är att man inte får det man betalar för om man är passiv tillräckligt länge (men fortsätter att betala). Nåväl, det finns ju alternativ.

Ursäkta men det där låter vansinnigt, om man har en bugg i sitt backupprogram eller om man byter namn på en disk så den inte kommer med så inte bara missar man backuppen, den backuppen man har raderas.

Är detta verkligen en backupplösning? Det låter som molnlagring.

En trygghetsnarkoman skulle få spader, behöva logga in och kolla att allt backats varje månad. Vilket jobb!

De skickar ut mejl titt som tätt om man inte loggat in på ett tag.
Kanske skannar de på hash och inte namn men är filen/disken borta räknar tiden för raderingen ned direkt.

Inget jag vill förlita mig på.

De skickar ut mejl titt som tätt om man inte loggat in på ett tag.
...

Det räcker ju inte, du måste scanna filerna också enl ovan, vad nu det betyder. Mycket egendomligt att det inte räcker att betala.

Tänk om man blir sjuk eller reser länge, och kommer hem till en trasig dator. Så ska man hämta backuppen ...tomt. Vilken känsla.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar