Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Modellvärldens smutsiga baksida...

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie

Aktiv medlem
...ska vi kunna beskåda idag torsdag på TV3 kl. 22:00 på Insider.

Länk till TV3


Tror ett eller några för oss på Fotosidan välkända nunor dyker upp i sammanhanget.
 
Ja, det kan jag nog hålla med om. Intressant var det! Äcklad slår jag av TV:n och inser att en (förhoppningsvis) liten klick förstör för alla seriösa fotografer. F-n vad förbannad jag blir.
 
Att kalla det grävande journalistik är väl att ta i i överkant, det var ju inga nyheter precis apropå den "välkända nunan".

Men intressant och bra att rötäggen avslöjas för andra än branschfolk och fotointresserade.

/Johan
 
T.o.m jag utnyttjade en del av det man pejjar radiotjänst för att se slutet av programmet.

..och nu förväntar jag mig att få massa förfrågningar från modellwannabies just för att jag är kvinna (även som icke modellfotograf)
 
Den välkända webbplatsen har gjort en "tidningarna den 11 september 2001"-variant på startsidan. Nämndes adressen i programmet eller?
 
hansen2 skrev:
Att kalla det grävande journalistik är väl att ta i i överkant, det var ju inga nyheter precis apropå den "välkända nunan".

Men intressant och bra att rötäggen avslöjas för andra än branschfolk och fotointresserade.

/Johan

Är väl helt i linje med Insiders övriga "grävande" journalistik... Rätt kass om jag får säga min mening.
 
Insider skall tas med en nypa salt, ibland har de väldigt rätt, ibland inte. Vad gäller detta avsnitt så har jag ingen uppfattning om vad som är sanning, annat än de rena fakta som presenterades.

Vad beträffar unga tjejer och modellande kan jag som förälder ha en liten åsikt om att man som seriös fotograf (amatör eller proffs spelar ingen roll) bör hålla hårt på 18-årsgräns.
Sen undrar jag faktiskt vad unga tjejer tänker på när de klär av sig nakna inför vilt främmande karlar som dessutom är betydligt äldre än dem själva?

Mvh
André
 
D.A.Ö skrev:
Vad beträffar unga tjejer och modellande kan jag som förälder ha en liten åsikt om att man som seriös fotograf (amatör eller proffs spelar ingen roll) bör hålla hårt på 18-årsgräns.

Nu brukar jag iofs inte plåta tjejer som är så lättkläda eller nakna, men om man använder sunt förnuft så behövs ingen åldersgräns. tex Julia som jag har plåtat ett par gånger var 16 första gången jag plåtade henne. Det jag har gjort är att hon får ta med sig en kompis (i detta fallet sin syster) som en säkerhet.

Greven
 
Greve Nickon skrev:
Nu brukar jag iofs inte plåta tjejer som är så lättkläda eller nakna, men om man använder sunt förnuft så behövs ingen åldersgräns. tex Julia som jag har plåtat ett par gånger var 16 första gången jag plåtade henne. Det jag har gjort är att hon får ta med sig en kompis (i detta fallet sin syster) som en säkerhet.

Greven

Jag var på väg att skriva att man skulle använda "sunt förnuft" men kom sedan på att det tyvärr får anses som lite väl godtyckligt...
Dock verkar både du och jag ha samma syn på vad som definieras som sunt förnuft

:)

/ André
 
Kan inte någon ge en kort resumé av det sensationella i detta tv-program. Jag kunde tyvärr inte se det eftersom jag inte har nån TV. Men, jag blir lite nyfiken när jag ser det engagemang som programmet verkar väcka.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.