Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Modellkontrakt för utskrift?

Produkter
(logga in för att koppla)

JJ.

Aktiv medlem
Läste foruminläggen ang. modellkontrakt och gjorde en sökning, men...
Någon som vet om det finns ett bra kontrakt på nätet för nedladdning eller om man kan få tag på ett ngn. annanstans?
Helst på svenska!
Har tänkt på det flera ggr. att det vore bra och reko gentemot modellen att upprätta ett kontrakt!
Fast det känns som att komma ut på lite osäker mark att skriva ett själv!

lotelo skrev:
Usch den där hemska diskussionen. Jag skulle inte råda någon att läsa den

För sent, jag har precis spenderat en timme av min *host* dyrbara tid med att läsa från start till slut. Intressant bajsläsning.
:)
Får man kika/använda din modellrelease, Lotta?

Ni som vill kika/använda den modellrelease jag har kan skicka mig ett mail så svarar jag med en bifogad fil.

Något infekterad blev den där diskussionen, det minns jag... Hade för mig att det fanns några små guldkorn här och var dock. Sorry!

Tackar hela gänget!

Här ställer man en fråga och genast får man erbjudande om att få filer skickade!:)
Och bra länktips!
Tack, ska ni ha!
Ni är verkligen en resurs!

//Jonas

PS: Jisses vilken debatt det blev i den tråden du hänvisade till, Lotta?!*s*

Re: Tackar hela gänget!

JJ. skrev:
PS: Jisses vilken debatt det blev i den tråden du hänvisade till, Lotta?!*s*
Det var inte jag som hänvisade. Och Martin, det är ok, behövs inget sorry för det men jag tror nästan att man skulle kunna be admin radera den tråden utan att någon skulle lida av det? Jag skickar dem nog ett mail..

Re: Re: Tackar hela gänget!

lotelo skrev:
Och Martin, det är ok, behövs inget sorry för det men jag tror nästan att man skulle kunna be admin radera den tråden utan att någon skulle lida av det?
Det var mest tänkt till stackars Björn som plöjde hela tråden... ;-) Tid är dyrbart!

Alltid roligt.

Jag sitter på jobbet hela nätterna och gör oftast ingeting så desa långa diskutioner verkar verkligen intresanta. Nu har jag läst 4 sidor. återkommer om jag intämmer med lotta eller inte i hennes lite bryska ton till den tråden. (inge illa ment)

121an skrev:
Alltid roligt.

Jag sitter på jobbet hela nätterna och gör oftast ingeting så desa långa diskutioner verkar verkligen intresanta. Nu har jag läst 4 sidor. återkommer om jag intämmer med lotta eller inte i hennes lite bryska ton till den tråden. (inge illa ment)

Ja efter ca 2h läsande och begrunade och efter fått torka bort gnaska mycket paj klet från skärmen så får vi vänta intresant på Matti Paananen svar på ett bra avtal.

En brysk ton? Ämnet är ju viktigt, det vore ju synd om folk blir lurade i juridiska saker bara för att vissa översittare vill hävda sig själva. Hoppas att tråden raderas så inga missuppfattningar uppstår runt ämnet. (jag har mailat forumvärd angående det.) Den som vill kan ju alltid ringa till blf, nummer finns på www.blf.se och ta ett snack om vad som gäller. Staffan på blf har synat kontraktet jag använder..

Lotta ta inte illa upp.

Jag skrev bara vad jag "kände" när jag läste vad du skrivit. Då också innan jag läste andra insädaren.

Men det är INTE det vi ska diskutera här

Men lotta hur har det gått då har ni kommit fram till något bra sådant kontrakt kanske något modifierat sedan det första?

Skulle man isåfall kunna få en kopia så skulle jag vara taksam.

Maila mig isåfal på detta: [email protected]

Du har just fått ett kontrakt i mailen. Jag skrev också bara vad jag kände i diskussionen. Tycker att det kändes jä**a olustigt att behöva oroa sig för att det var ett dåligt kontrakt. Dessutom anser jag att herren som käbblade emot absolut borde ha koll på rätt och fel med tanke på yrket. Därför har jag förståelse för om många gick på hans lögner. Himla synd i såna fall och slutdiskuterat om det för min del.

Hoppas bara på att någon med behörighet raderar den tråden snart..

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar