Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Modell poser

Produkter
(logga in för att koppla)

xenon666

Aktiv medlem
Har börjat fota lite modellbilder, och har börjat lite smått med att fota några av mina tjejkompisar, det är bara det att jag har så svårt för att hitta en bra pose, finns det någon sida på internet eller bok som man kan hitta olika poser i? Eller hur ska man kunna lära sig det?
 
Ja, det finns många böcker om detta mestadels engelskspråkiga, men precis som Robert säger så är det inte fel att studera andras bilder. Se vad det är du tycker funkar och försök efterlikna det.

För boktips så rekommenderas recensionerna. En fördel med böcker är att de förklarar lite mer än bara visar exempel, nackdelen är att jag tycker de ofta är dyra i förhållande till vad man får.
 
Finns lite guider på nätet med bilder, har en samling som är laddad därifrån med olika poser, skicka ett mail till mig så kan jag posta över den.
 
Det är bra att redan innan man fotar komma överens om nåt tema som båda gillar. Då ger sig poserna mycket lättare eftersom man har lite referenser.

Annat spännande är ju att härma bilder man ser i modetidningar med ljussättning mm. Kan vara nyttigt då ljussättning är väldigt viktigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.