Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Modda radiosändare
- Trådstartare Chill_92
- Start datum
The_SuedeII
Aktiv medlem
Vilken modell? Kolla
+antenna +modification +cactus
på google typ? Gav 36.000 svar med alla unika ord i sökningen närvarande. Hela förstasidan var användbara länkar. Sökmotorer är din vän!
+antenna +modification +cactus
på google typ? Gav 36.000 svar med alla unika ord i sökningen närvarande. Hela förstasidan var användbara länkar. Sökmotorer är din vän!
Monty
Aktiv medlem
Här kanske?
http://flickr.com/photos/99597070@N00/527046465/
http://flickr.com/photos/99597070@N00/527046465/
escapeHood
Aktiv medlem
Kollade runt på diverse guider till denna modd. Det verkar som att även de som varit lite oseriösare och endast lödit dit en kabel som antenn har fått längre räckvidd och mindre missade avfyrningar.
När min cactus kommer på posten ska jag testa med en antenn från en NMT-450 mobil.
När min cactus kommer på posten ska jag testa med en antenn från en NMT-450 mobil.
The_SuedeII
Aktiv medlem
Jag fick ca 30m, men med en kortaste blixtsynk på 1/1250! - enbart 7cm EKK 1.5mm2 kabel Detta gäller ju dock bara kameramodeller med elektronisk hjälpslutare, på min D700 funkar det inte. Jag använder dem inte längre, då de missar typ var 30-40e exponering, och en gång för mycket har det varit just den bilden jag misstänker hade blivit bäst i en serie.
Jag får nu nöja mig med 1/250 som alla andra som inte har en radiopopper...
Jag får nu nöja mig med 1/250 som alla andra som inte har en radiopopper...
escapeHood
Aktiv medlem
Jag har nu moddat sändaren med en nmt-450 antenn. Har ca 40m räckvidd men den "klickar" fortfarande var 20-30 gång oavsett avstånd.
Tog och beställde ett skyport kitt när jag insåg att pålitligheten ej blev bättre.
Tog och beställde ett skyport kitt när jag insåg att pålitligheten ej blev bättre.