reed
Medlem
Har fotat en del med min 40D (ca 200st bilder) men sist jag fotade så skulle jag ta någon bild på bryggan i våran stuga. Då den fått sig någon smäll sedan en höst storm mm. Visserligen fotade jag med kitgluggen (17-85mm IS) och i JPEG med P-läget och Auto-ISO som blev ISO400 mitt på dagen. Men har fotat med samma inställningar första dagen med kameran men då inomhus så tänkte inte så mycket på detta. När jag kollar genom sökaren mot en ljusblå himmel så tyckte jag de såg brusigt ut i själva sökaren.. men mina inställningar på kameran skall ju inte påverka de man ser genom sökaren! När man zoomar ut till 17mm så syns de inte lika tydligt men när man zoomar in mer så ser man det jätte tydligt. Någon här som vet vad de kan bero på? får en mag känsla att man kan ha fått ett måndags exemplar (jag brukar ha den oturen dock). Inte hemma nu men skall testa med mitt 70-200 L USM och se om de blir lika med de mm.. plus jämföra med en kompis nyköpta 40D. Annars måste jafg nog skicka tillbaka kameran till dustin för sådant kan man inte tillåta.
/Philip Nordlander,
/Philip Nordlander,