Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Minolta Z1???
- Trådstartare Djarven
- Start datum
Djarven
Aktiv medlem
Skulle vara kul att höra personliga åsikter från personer som har köpt/provat Z1:an, jag tycker att vissa tester kan vara lite missvisande och vill helst kunna höra vad personer som använt apparaten och som vet en del om foto tycker om den. Skulle även vara kul om någon vet om någon sida där man har tagit bilder med kameran, helst bilder som är tagna med olika kameror dessutom så att man därigenom kan se skillnaden mellan olika digitalkameror.
tack för tipsen, och jag hittade lite bilder där som såg bra ut...
tack för tipsen, och jag hittade lite bilder där som såg bra ut...
sagan
Avslutat medlemskap
Djarven skrev:
Skulle även vara kul om någon vet om någon sida där man har tagit bilder med kameran, helst bilder som är tagna med olika kameror dessutom så att man därigenom kan se skillnaden mellan olika digitalkameror.
http://www.cyberphoto.se/
Är ett utmärkt förslag, där hittar du bilder både från Z1 och i stort sätt alla andra digitalkameror oxå.
Jan-Inge
Medlem
Bra, men ändå inte nöjd.
Jag köpte en Z1 på öppet köp, provade en helg, och lämnade tillbaka. Anledningen till att jag inte var nöjd var ett mycket irriterande blåstick, nästan i alla lägen. Fö var den mycket trevlig. Snabb, skarp optik, många fina funktioner. Men som sagt, blåsticket var så markant i nästan alla lägen att jag backade. (Sedan köpte jag en 7i på rea i stället, och den är jag nöjd med)
Jag köpte en Z1 på öppet köp, provade en helg, och lämnade tillbaka. Anledningen till att jag inte var nöjd var ett mycket irriterande blåstick, nästan i alla lägen. Fö var den mycket trevlig. Snabb, skarp optik, många fina funktioner. Men som sagt, blåsticket var så markant i nästan alla lägen att jag backade. (Sedan köpte jag en 7i på rea i stället, och den är jag nöjd med)
KGS
Aktiv medlem
Steves Digicam skriver
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/z1_pg5.html
rätt okej för en fyratusenkronors kamera med 10x zoom o video som en hygglig DV... lite för stor som andrakamera men...
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/z1_pg5.html
rätt okej för en fyratusenkronors kamera med 10x zoom o video som en hygglig DV... lite för stor som andrakamera men...
claesbr
Aktiv medlem
Jan-Inge
Medlem
Snygga bilder!
Claes har verkligen bevisat det jag egentligen kände: Att det i grund och botten är en bra kamera. Och jag var medveten om att med lite tid och Photoshop så skulle det fixa sig. Men jag resonerade så här: Det blir alltid en stor hop bilder kvar som man sparar med digitalt media, men inte orkar arbeta så mycket med. Kanske på sin höjd lite autonivå, och ibland vill man titta även på dem. Då, blir jag lik förb... irriterad på blåsticket.
Men som sagt, förbaskat snygga bilder!
Claes har verkligen bevisat det jag egentligen kände: Att det i grund och botten är en bra kamera. Och jag var medveten om att med lite tid och Photoshop så skulle det fixa sig. Men jag resonerade så här: Det blir alltid en stor hop bilder kvar som man sparar med digitalt media, men inte orkar arbeta så mycket med. Kanske på sin höjd lite autonivå, och ibland vill man titta även på dem. Då, blir jag lik förb... irriterad på blåsticket.
Men som sagt, förbaskat snygga bilder!
plake
Medlem
claesbr skrev:
Tack så mycket Jan-Inge!
Jag tror dessutom att jag har förbättrats lite nu när jag börjar vänja mig vid kameran. Leka lite med inställningarna genom att köra i P-läge eller manuellt.
Har lagt upp en höstbild i mitt galleri som är tagen med Z1, ta gärna en titt på den också.
Vad innebär egentligen P-läget? Har inte förstått det ännu. :/