Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta Dynax 7

Produkter
(logga in för att koppla)

micke011

Avslutat medlemskap
hEJ ALLA.. JA FUNDERAR PÅ ATT KÖPE MIG DEN ANALOGA KAMERAN MINOLTA KONICA DYNAX 7... mEN som sagt va de finns ju en hel del olika dynax7 modeller ju,,
vilken är bäst värd att köpe ????
 
Det finns sammanlagt sex modeller av samma kamera

Minolta Alpha 7
Minolta Alpha 7 Limited
Minolta Dynax 7
Minolta Dynax 7 Limited
Minolta Maxxum 7
Minolta Maxxum 7 Limited

Enda skillnaden mellan Std och Lim är finish på juset och uppdaterad firmware så vitt jag vet, i övrigt är de likvärdiga.

Alpha såldes i Asien, Dynax i Europa och Maxxum i Amerika.
 
hEJ ALLA.. JA FUNDERAR PÅ ATT KÖPE MIG DEN ANALOGA KAMERAN MINOLTA KONICA DYNAX 7... mEN som sagt va de finns ju en hel del olika dynax7 modeller ju,,
vilken är bäst värd att köpe ????

För helvete.
L Ä R dig att INTE använda stora bokstäver annat än när du verkligen ska betona något, eller när du inleder en mening, eller ett namn.

För oss som sitter på forumet framstår du som omogen. Ingen vill svara. Som jag skrev i min mail, sen det att du fick tag på min mejladress. Kameran är inte det viktigaste. Det är fotografen. Du kan ta underbara prisvinnande bilder med en kamera, vilken som helst. Har du inget behov för en "ny" funktion, skaffa inte den nya funktionen då.
 
dynax 7

Det finns sammanlagt sex modeller av samma kamera

Minolta Alpha 7
Minolta Alpha 7 Limited
Minolta Dynax 7
Minolta Dynax 7 Limited
Minolta Maxxum 7
Minolta Maxxum 7 Limited

Enda skillnaden mellan Std och Lim är finish på juset och uppdaterad firmware så vitt jag vet, i övrigt är de likvärdiga.

Alpha såldes i Asien, Dynax i Europa och Maxxum i Amerika.

Hej. tack för ditt svar
 
Dynax 7

För helvete.
L Ä R dig att INTE använda stora bokstäver annat än när du verkligen ska betona något, eller när du inleder en mening, eller ett namn.

För oss som sitter på forumet framstår du som omogen. Ingen vill svara. Som jag skrev i min mail, sen det att du fick tag på min mejladress. Kameran är inte det viktigaste. Det är fotografen. Du kan ta underbara prisvinnande bilder med en kamera, vilken som helst. Har du inget behov för en "ny" funktion, skaffa inte den nya funktionen då.

Hejsan. tack för ditt svar,, ja råkade klicka på caps lock-knappen ju..
men är dynax7 bättre än dynax60 ??
 
Det finns inget som säger bättre eller sämre.
Det finns dom som hävdar att Canon EOS 300D är bättre än 400D. Inte på grund av den tekniska biten, utan på grund av att dom KAN sin kamera utan och innan.
Lär dig den du har, köp ett par rullar Fuji, och fota i stället för att fråga dig om gräset är grönare på andra sidan.

Och LÄS dina inlägg innan (som i före du trycker på skicka) du skickar dom. Det är oartigt att skriva i caps, det är inte snyggt, och en del blir väldigt irriterade på det.
 
Ännu enklare, - kopiera texten till ett Word-dokument, gör där en kontroll av stavvvningen, innan det skikas iväg!

Jag tycker breven skall granskas av Fredrik Lindström (filkand i nordiska språk) sedan behöver dom passera och granskas av Horas Engdal. Inte skall det väl vara nödvändigt att utsätta personer för verbala dolkstötar rätt in i kroppen, för att man inte är professor i svenska, skriv vänligt, översittare (inte översättare) är klart sämre än enstaka stavfel
 
dynax 7

Jag tycker breven skall granskas av Fredrik Lindström (filkand i nordiska språk) sedan behöver dom passera och granskas av Horas Engdal. Inte skall det väl vara nödvändigt att utsätta personer för verbala dolkstötar rätt in i kroppen, för att man inte är professor i svenska, skriv vänligt, översittare (inte översättare) är klart sämre än enstaka stavfel

varför ska du kritisera min svenska skrivning för ?
svar istället på min kamera-fråga
 
Jag tycker breven skall granskas av Fredrik Lindström (filkand i nordiska språk) sedan behöver dom passera och granskas av Horas Engdal. Inte skall det väl vara nödvändigt att utsätta personer för verbala dolkstötar rätt in i kroppen, för att man inte är professor i svenska, skriv vänligt, översittare (inte översättare) är klart sämre än enstaka stavfel

Det är inte här frågan om att ge kritik, utan hur ALLA andra i samhället gör för att kolla sin text, stavning är i ALLA SAMMANHANG, ÄVEN PÅ FS FORUM fasen så viktig, om det inte skall bara vara ett forum för småbarn, som vissa trådar tenderar att spåra ur till, dock inte denna!

Hur man hanterar tangentbordet, på och av med "Caps Lock" tangenten, kollar stavningen i ett Word dokument eller i något annat stavningsprogram, - det kan ALLA barn redan vid 12 års åldern.
Skall vi ligga under den nivån, kanske?
 
Sluta nu - budskapet är framme hos mottagaren och han har replikerat att han inte uppskattar kritiken.

Kan vi sätta punkt där och koncentrera oss på frågeställningen?
 
varför ska du kritisera min svenska skrivning för ?
svar istället på min kamera-fråga

Det är inte här frågan om att ge kritik, utan hur ALLA andra i samhället gör för att kolla sin text, stavning är i ALLA SAMMANHANG, ÄVEN PÅ FS FORUM fasen så viktig, om det inte skall bara vara ett forum för småbarn, som vissa trådar tenderar att spåra ur till, dock inte denna!

Hur man hanterar tangentbordet, på och av med "Caps Lock" tangenten, kollar stavningen i ett Word dokument eller i något annat stavningsprogram, - det kan ALLA barn redan vid 12 års åldern.
Skall vi ligga under den nivån, kanske?

Läs alla svar, tidigare i tråden, så borde du förstå hur trötta alla är på slarviga texter, tyvärr är kvalitén på många texter, i andra trådar, här på FS Forum ofta skiftande, minst sagt!
 
Ironi på nätet är svårt!

Mikael, Bengt kritiserade inte alls din stavning - han kritiserade Lars Borg för att denne ondgjorde sig över din stavning.

Edit: Tre andra svar hann komma in innan jag var klar...
 
Sluta nu - budskapet är framme hos mottagaren och han har replikerat att han inte uppskattar kritiken.

Kan vi sätta punkt där och koncentrera oss på frågeställningen?

Mitt svar var på en påpekan, från både Bengf och micke011!

Hade du inte själv en åsikt, om nivån på texten?
Du skrev:
" Det finns en bra knapp - <Förhandsgranska inlägg> ”
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.