Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta D-SLR bilder???

Produkter
(logga in för att koppla)

lidd

Medlem
Vet inte om detta är vad jag hoppas och tror, men det ger ju utrymme för ytterligare spekulationer.....:D

http://digitalstar.com/Minoltalover/?Album=Minolta+Gear

http://digitalstar.com/Minoltalover/OriginalImages/310625ORIG.JPG
 
Minolta bara måste komma ut med en D-SLR, och det snart. Vem vill annars investera i ett Minolta system?

En D-SLR från Minolta samt nya Nikon D70 kommer att gynsamt påverka priserna dessutom.
 
tänk vad fint det vore om de kom ut med en d-slr snart, även om det troligen kommer dröja ett tag innan man går över till digitalt!
 
Härligt!

Då återstår bara att se om den kommer köra med normala objektiv som på deras SLR'er, eller med Vectis som på A1'an...
 
Asson skrev:
Det är klart det måste vara en vanlig d-slr med vanliga objektiv. Vem vill investera i ett kamerasystem utan en riktig d-slr?

Olympus bytte fattning på objektiven när de släppte sin DSLR.
Minolta har kunnande om digitalt foto med Vectis objektiv.

Vem vet vad som händer? Kan iofs inte tänka mig att de skulle vara så dumma att de byter fattning, men vill inte köpa något nytt innan jag vet läget..
 
Asson skrev:
Det är klart det måste vara en vanlig d-slr med vanliga objektiv. Vem vill investera i ett kamerasystem utan en riktig d-slr?
Det kan man undra. Inte för att jag vet, men något säger mig att Olympus E-1 inte precis blivit någon kioskvältare...
Minolta gör nog bäst i att använda sin 'vanliga' bajonett.
 
Det kan man undra. Inte för att jag vet, men något säger mig att Olympus E-1 inte precis blivit någon kioskvältare...
Var inte för säker. Förr eller senare kommer 4:3 formatet att slå igenom. Canon och Nikon måste ju värna om befintliga system investeringar hos proffs. Minoltas nya d-slr skulle kunna bli en sådan murbräcka. Det problemet har inte Minolta på samma sätt. Men Kodak måste säkert släppa en ny och bättre 4:3 sensor om min spekulation ska bli verklighet.
 
Det existerande 24x36 formatet i grunden är ett analogt format och inte optimerat för digital teknik. Det är däremot 4:3 formatet. Vi får se om några dagar vad Minolta har att komma med.
 
masur skrev:
Var inte för säker. Förr eller senare kommer 4:3 formatet att slå igenom. ....................
Det finns drivor av övergivna filmformat, 4 x 4, Instamatic, 110-formatet, APS o.s.v.
Spåren förskräcker alltså.
Olympus E1 som det har talats om i denna tråden är väl inte en omedelbar framgång.
Det har beträffande filmformaten varit konsumenterna som vägrat i slutänden, troligen gäller detta för digitalt också, i varje fall när vi talar om de priser det är fråga om här.
Us
 
masur skrev:
Var inte för säker. Förr eller senare kommer 4:3 formatet att slå igenom.
Det finns inte den minsta automatik eller logik i det. Vad vi däremot vet är at Canon och Nikons DSLR-kameror blivit formidabla succe'er. 4/3 formatet behöver fler kameramodeller, bra priser, bra prestande och ett bra objektivutbud innan det slår igenom. Om det blir så står i stjärnorna...
 
masur skrev:
Det existerande 24x36 formatet i grunden är ett analogt format och inte optimerat för digital teknik. Det är däremot 4:3 formatet. Vi får se om några dagar vad Minolta har att komma med.

Eh, skulle du kunna utveckla det? Jag menar varför förhållandet 4 till 3 skulle vara mer optimalt för digital teknik än förhållandet 3 till 2?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.