Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta AF 70-210mm f/4 Sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
Japp Larsa det är den dom har på Scandinavian nu för 895:- en kompis köpte den för ca 2 veckor sedan känslan är plastig och ranglig provade den nu iveckan tyckte den hade lika dållig Af som mitt 28-100 kitt glugg

Den gammla är ju som du säger i en helt annan kvalitetsklass kanske lite dumt egentligen att kalla dom för gammla & nya varianten för den "Nya" är nog inte en förnyad variant av den "gammla" utan är nog mer ett budget bygge så som mitt 28-100 glugg är

Jag ville bara säga att jag fick tag på den linsen innan jag köpte kamerahuset och det var en av anledningarna till att jag satsade på Minolta. Riktigt skarp och med bra ljusinsläpp som inte kostar så mycket. Lycka till med sökandet!

Edit: Jag menar förståss 70-210 F4...

Det ser tyvärr inte riktigt lika lätt ut att hitta en 4.0:a idag som det gjorde för enbart ett halvår sedan faktiskt men det bästa råd jag kan ge är att göra en bevakning på Minolta på blocket & tålmodigt kolla igenom alla annonser som kommer in några gånger i veckan.

Viktigt är att söka brett & inte specificera, sök alltså på Minolta & kolla även igenom alla SLR-paket, i dem så gömmer sig ibland intressanta objektiv & benämningarna på dem är inte alltid korrekt angivna. Då får man kontakta säljare & kolla upp exakta data på objektiven.

Auktionssiterna ska ju också självfallet bevakas, var inte länge sedan en gick på Tradera, tror att den hamnade på typ 1200.

Själv så köpte jag min för ett knappt halvår sedan på Blocket för 600 så håll koll där, rätt vad det är så dyker det upp en eller någon annan godsak i de paket som säljs där. Då är det bara att ringa & försöka köpa objektivet löst...

//Larsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar