ANNONS
Annons

Minolta A2

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, men varför just den? de säljer ju i stort sätt alla modeller och märken.

Han skrev ju oxå att den brusade ordentligt och det sämmer ju, så varför bara nämna det ena lixom.

Var inne på expert idag och kollade vad dom hade i kamerahyllan. Där stod denna sony, dom försökte sälja den med motivet "Carl Zeiss" och 7x optisk zoom. 12495 skulle dom ha. Bredvid stod Canon eos 300D med orginaloptik, iofs bara 28-70 eller vad det nu var, men den skulle dom ha 11500 för. Hmmm, vilken ska man välja? Sonyn är dessutom större, otympligare och fast optik.

Med det priset o den storleken måste det vara halvsvårt att inte välja 300D... tänk om det fanns en kamera, lika svart, med lika bra fast optik och samma stora zoomomfång o dessutom med bildstabilisering så man kan nyttja 200 mm på fri hand även när solen inte lyser som bäst... o tänk om den bara kostade 3/4 av Sonyn... ja inte skulle jag rycka ner en plockepinnkamera från hyllan då inte...

/kg som fantiserar vilt

en rejält förbättrad sökare är inte fy skam, men 8 megapixel har inte Sony lyckats bemästra... men Minolta kanske kan... vad kan den komma att kosta månne? ska vi gissa på 8.995:-?

Lyckas Minolta få till det med sin 8 Mpxl CCD borde timingen kunna bli perfekt med min investeringscykel. Är mycket nöjd med min 7Hi men håller denna modell vad den lovar är ett byte inte otänkbart...

Prexis, hade jag haft en Hi hade jag lugnt avvaktat, du ligger en halv cykel före, eller efter beroende på hur man ser det ;-)
Men den här gången har jag ingen ambition att bli först med modellen ;-)

/kg som hann köpa A1 till fullpris

Nej, jag får ut halvmeterskopior från min Hi villket räcker långt för mig. Det är mer för utvecklingen av funktioner och ergonomin (för att inte tala om sökaren) än antalet pixlar som känns lockande.

prexis Jan, o glöm inte stabiliseringen, det tycker jag är den största o viktigaste skillnaden mellan sjuorna o A-serien. Med ett bra stativ finns det ingen som kan se skillnad på en bild tagen med min D7 o min A1, så är det. Kanske kommer 8 megapixel, om de lyckas bättre än Sony själva, göra nån skillnad... den stora poängen med A2 jämfört med A1 måste vara sökaren... sen kanske autofokusen är ännu snabbare o det gör inget!

Jag såg på den tyska sidan att det finns en tele- resp. vidvinkelkonverter till A2. Kan man förmoda att dessa passar till 7i? Var märkta Konica Minolta men jag kunde inte hitta något om brännviddsfaktor.

Från produkt pdf:n

New accessories, the 1.5x Telephoto Converter
and the 0.8x Wide-angle Converter, make it possible to obtain a 22.4 to 300 mm* optical zoom
range. Anti-Shake covers all focal lengths to
ensure ease of use.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar