zosma
Aktiv medlem
Finns det något sätt att med säkerhet veta om det är fel på minneskort. Jag får ibland text på topp displayen 'card err' Oftast räcker det att stänga kameran och sätta på den igen, så fungerar det. Ibland kommer felet ofta, ibland går det lång tid. Är inte säker om det skulle kunna vara kombination av min Nikon D7200 och Tamron 150-600, fast borde inte påverka minneskortet. Kan inte direkt göra den kopplingen, eftersom jag fotar mest med min 150-600.
En gång när jag skulle kopiera bilderna till dator (direkt från kameran) då kom det också card err, då hittade datorn den andra kortet som finns i kameran, men inte den med bilderna. Stängde av kameran och satte på den igen, då hittade dator kortet.
Minneskortet är Sandisk Extreme 64 GB. Köpte en ny som jag ny satte i kameran, men innan man kastar den gamla, så vore det bra om man kunde vara säker att det är fel på den och inte något annat.
En gång när jag skulle kopiera bilderna till dator (direkt från kameran) då kom det också card err, då hittade datorn den andra kortet som finns i kameran, men inte den med bilderna. Stängde av kameran och satte på den igen, då hittade dator kortet.
Minneskortet är Sandisk Extreme 64 GB. Köpte en ny som jag ny satte i kameran, men innan man kastar den gamla, så vore det bra om man kunde vara säker att det är fel på den och inte något annat.